Avatar billede ilithos Nybegynder
15. juli 2012 - 21:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IPTV = Alt for mange bokse.

har iptv og fiber gennem Waoo (østjysk energi) og har kun en ting jeg er godt træt af ved iptv løsningen. er ved at være træt af alle de bokse der skal sættes op alle steder til tv. har pt kun 1 boks sat op, men skal samtlige tv sættes op taler vi nærmere 5 bokse eller pc'ere for den sags skyld.

Det må da være muligt at finde en DVB-C eller DVB-T Modulator der evt via pc kan sende signalet ud som DVB-C eller DVB-T? har fundet flere eksempler på denne type hardware, men ingen med salg til private :) nogen der ved om det er muligt at anskaffe denne type udstyr? enten som kort til pc, eller som en evt. rack monterbar løsning?

alternative løsningsforslag er selvfølgelig velkomne :)
Avatar billede ilithos Nybegynder
15. juli 2012 - 22:22 #1
må indrømme at det kan undre mig at der ikke  er iptv til dvb-t/dvb-c convertere (modulatore) på markedet til privat brug, kan da ikke være den eneste der gerne vil kunne bruge mine fjernsyns funktioner fuldt ud istedet for at have en set top boks stående ved hvert eneste tv :) det er jo ikke ligefrem fordi at samtlige fjernsyn på markedet der understøtter iptv direkte, ved at jeg kan sætte egne små mediecentre op til streaming af iptv via udp multicast, men dette er jo ikke lige perfekt løsning når vi snakker en børnefamilie :)
Avatar billede ilithos Nybegynder
30. juli 2012 - 21:49 #2
lukker denne. virker ikke til at det er muligt at finde en ordentlig løsning som privatperson.
Avatar billede Smarken Nybegynder
18. august 2012 - 20:09 #3
Ud fra dit spørgsmål synes jeg at kunne læse at du ghar fundet nogle der sælger det du har brug for men ikke har salg til private ?

Hvis det er tilfældet, kan du jo prøve at finde en (lille) pc shop der vil tage produktet hjem for dig, evt ved forudbetaling. Da jeg var ansat i en pc shop var det da ind imellem noget vi gjorde.
Avatar billede ilithos Nybegynder
19. august 2012 - 00:03 #4
Den tanke strejfede mig også, men da det er noget åbenbart ret specielt udstyr vil løsningen blive alt for stor og tung til at det giver mening at gøre det... der er nærmest større sandsyblighed for at lave en løsning med små bokse ved hvert tv, og aå udskifte til nyt tv når de engang for lavet et der kan vise normalt iptv uden at skulle bruge et http interface

Virker lidt som at skyde kaniner med kanoner at bestille udstyr nok til at kunne lave det om når der akal udstyr til for 50000 kr.