Avatar billede globen Nybegynder
25. juli 2012 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

System.Xml.XmlDocument.SelectNodes returnerer ikke XmlNodeList men XPathNodeList

Hej eksperter

Dette er godt nok kaldt fra PowerShell (som jeg ingen erfaring har med), men jeg kan ikke er at det skulle gøre nogen forskel.

Nogen der kan fortælle mig hvorfor $NodeList får tildelt et objekt af typen System.Xml.XPathNodeList i stedet for System.Xml.XmlNodeList, som jeg mener at den bør gøre?

$XmlDoc = New-Object System.Xml.XmlDocument
$XmlDoc.Load($TempFilePath)

$NodeList = $XmlDoc.SelectNodes("<XPATH>")

Write-Host $NodeList.GetType().ToString()
Avatar billede Qobra Nybegynder
25. juli 2012 - 22:49 #1
Gør det nogen forskel?
Avatar billede Qobra Nybegynder
25. juli 2012 - 22:57 #2
Altså, kan den ikke bare castes til en XmlNodeList?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2012 - 00:57 #3
Ifoelge Google soegning saa er XPathNodeList en sub class af XmlNodeList, saa:
1) den kan castes (hvis man kan caste i PS)
2) den boer bare kunne bruges ligesom XmlNodeList uden at caste
Avatar billede globen Nybegynder
30. juli 2012 - 20:15 #4
Så den er en sub class af XmlNodeList. Det giver jo fin mening.

Vil I dele?
Avatar billede Qobra Nybegynder
30. juli 2012 - 23:20 #5
Lad os bare det :)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2012 - 02:06 #6
ok