Avatar billede ladyhawk Nybegynder
05. august 2012 - 22:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Back-up fra en iMac til en ekstern

Hej eksperter

Jeg har købt en Seagate ekstern harddisk til at have back-up fra min iMac.

Når jeg flytter f.eks. et album med musik, vises der ingen mappe på den eksterne, men alle sange ligger i en stor pærevælling .- Kan man ikke komme uden om dette?

Det skulle jo gerne være sådan at hele mappen med cover og beskrivelse er det samme som på iMac.

Jeg har valgt kun "iMac" ved konfigurering af harddisken.

På forhånd tak.
Avatar billede egonspock Seniormester
05. august 2012 - 22:31 #1
Brug Time Machine som backup-program. Det er så voldsomt bedre end manuel filkopiering at det gør ondt. Det finder du i Systemindstillinger (hvis det ellers er en nyere Mac.) - og disken er formatteret til HFS udvidet(journaliseret) i diskværktøj først.

Jeg lyder i øvrigt som om at du forsøger at kopiere en mappe fra iTunes til den anden disk. Det går ikke godt: det skal være fra filsystemet, dvs. Finder at du kopierer hele mapper, hvis du virkelig vil spilde din egen tid på det ;-)
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
05. august 2012 - 22:38 #2
Jo, det er en nyere Mac.

Musikken ligger i iTunes, men ikke i Finder. Jeg er forholdsvis ny i brugen af Mac, så jeg ved ikke lige hvordan jeg også får musikken til at ligge i Finder.

Grunden til at jeg har valgt manuel, er fordi jeg egentlig kun er interesseret i at have back-up af min musik og billeder.
Avatar billede egonspock Seniormester
05. august 2012 - 23:01 #3
Musikken ligger i Finder i dit Hjem->Musik->iTunes. iTunes er som sådan blot en database der holder styr på og afspiller og deler disse filer.

Hvis du vil det, kan du tage hele den mappe og flytte over på din harddisk. Men Time Machine gør livet så meget nemmere, at jeg ikke anbefaler det (længere). - så skal man jo huske at flytte de nye filer hver gang man tilføjer noget, og det er nemmest hvis computeren holder styr på det.
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
05. august 2012 - 23:09 #4
Mange tak for svar. Kan du ikke komme igen med svar så du kan få dine point?
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
05. august 2012 - 23:10 #5
I øvrigt ligger der ikke noget musik i Finder.....så det forstår jeg ikke. :(
Avatar billede ladyhawk Nybegynder
05. august 2012 - 23:22 #6
Hov har fundet det :O)
Avatar billede egonspock Seniormester
06. august 2012 - 01:19 #7
Godt at du fandt det :-)