Avatar billede jodde Praktikant
08. september 2012 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at optage en live radio streaming, og gemme den som mp3 ?

Hejsa,

Jeg er vild med bandet Depeche Mode, og da der kommer et 7 timers radioprogram om dem, Søndag 9/9, vil jeg meget gerne "forevige" den udsendelse.

Derfor: Er det muligt at optage et live radiostream program, og gemme det på en hd, som f.eks. mp3 ell. lign. ?

Udsendelsen varer som nævnt 7 timer, så ved ikke om det er muligt at optage så lang tid i een køre, og hvor meget det i så fald vil fylde på en hd ?

Programmet er fra DR P7 Mix Maraton, og sendes i morgen fra kl. 10.00 - 17.00.
Link: http://www.dr.dk/p7mix/programmer/p7-maraton

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning ?
(Kører Windows 7, hvis det har nogen betydning)

På forhånd mange tak for hjælpen ! :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. september 2012 - 11:10 #1
Prøv at kikke på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

Pas på ikke at ovefylde HDén
Avatar billede jodde Praktikant
08. september 2012 - 13:11 #2
store-morten -> Har prøvet det program du har linket til, og det ser ud til at virke helt ok !
Har nu optaget ca. 1/2 time, og så må jeg selv finde plads til 7 timer i morgen :-)

Tak for hjælpen !

Smid lige et svar, så du kan få point.
Avatar billede store-morten Ekspert
08. september 2012 - 13:26 #3
Velbekomme