Avatar billede Shumanjo Novice
16. september 2012 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering - farve resultatcelle og tilstødende celle

Hej

Jeg har et mindre problem med betinget formatering, jeg har i kolonne A10-A30 en række årstal og i kolonne B10-B30 en række tal.

Jeg har tilføjet en betinget formatering hvor jeg farver den højeste værdi i kolonne B, og det virker fint.

Nu vil jeg godt have den samme betingelse til at farve cellen med det tilhørende årstal.

Hvis B22 er højeste tal, skal A22 have samme farve.

Håber nogen kan hjælpe

PFT
Shu
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2012 - 16:24 #1
Du kan vel bare bruge samme betingelse som du bruger til at farve cellen i B kolonnen?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2012 - 16:45 #2
Se eksempel her: http://gupl.dk/684937/

Jeg har brugt denne formel: =B10=STØRSTE($B$10:$B$30;1)
Avatar billede Shumanjo Novice
16. september 2012 - 17:47 #3
Jeg kan ikke få dit link til virke, så jeg kan ikke se dit eksempel.

Det ser ud til at virke fint nok, jeg havde bare troet at man kunne lave det i en enkelt regel.

Jeg er ikke kodehaj, så jeg plejer at markere området og oprette reglen.

Jeg prøvede at udskifte STØRSTE med MINDSTE, men så blev det laveste årstal (som kolonne B er) farvet, så jeg prøvede at formatere kolonne B til tekst, så bliver ingenting farvet.

Jeg skulle måske lige tilføje at jeg er pensionist, så alderen gøre nogle gange at jeg ikke lige forstår ting som er lavet på "den hårde måde".
Avatar billede Shumanjo Novice
16. september 2012 - 17:57 #4
Hov fik lige kigget på det, der var en stavefejl in MINDSTE, virker nu.

Krydser fingrer for at det er muligt at lave i en regel, eller i det mindste med musen og markering.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2012 - 18:13 #5
Jeg forstår ikke rigtig dine kommentarer?

Du skal bare markere A10 til A30 og så betinget formatering med min formel.

Bagefter gør du det samme med A10 til A30

Prøv dette link i stedet: http://gratisupload.dk/vis/684937/
Avatar billede Shumanjo Novice
16. september 2012 - 18:26 #6
Der var den dælme, takker nu virker det 100%, dit eksempel var det der skulle til for forståelsen.

Skriv et svar så du kan få dine fortjente point, jeg har flere ? men jeg opretter nye.

Takker mange gange
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2012 - 18:33 #7
Velbekomme, svar kommer her.....