Avatar billede iznogood Nybegynder
01. oktober 2012 - 22:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Backup tool til php/mySQL

Hej,

Jeg søger et let og brugervenligt værktøj til hel- og halvautomatiske backups af min php/mysgl-baserede hjemmeside.

Gerne noget i stil med Akeeba Backup til Joomla. Bare som standalone-applikation.

Har kigget på xcloner, men det ser ud som om, at der ikke er sket noget på hjemmesiden i et par år:

http://www.xcloner.com/

Der kommer masser af hits op på Google, når jeg søger, men det er ikke nemt at adskille hit fra skidt, så jeg hører gerne andres anbefalinger.
Avatar billede tobrukDk Novice
02. oktober 2012 - 00:15 #1
Jeg vil holde mig væk fra det her da jeg her vil selv tag back en gang for meget endnu en gang for lidt da du ikke kan være sikker på at den tag det hele.

Jeg har kun haft problemer med det!
Avatar billede iznogood Nybegynder
02. oktober 2012 - 00:35 #2
Jeg har med stor fornøjelse brugt Akeeba Backup på Joomla-sites, det virker normalt upåklageligt.

Men nu skal jeg tage backup af et ikke-joomla-site.

Grunden til at det skal være i stil med Akeeba, er, at hvis MySQL i phpmyadmin (e.l.) siger f.eks. 'include drop tables?', så kigger jeg allerede efter nødbremsen. Så meget er jeg inde i især database-termerne.

Men hvis jeg bare skal tage hakke af, om det skal være 'full website', 'only database' eller 'only files and folders', så er jeg pludselig med igen. :o)
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. oktober 2012 - 16:47 #3
"include drop tables" betyder bare at tabeller, som har samme navn som de du har eksporteret, vil blive slettet når du eksekverer din genererede sql-kode.

Med andre ord... du undgår kludder, da du lige rydder dupletter af vejen forinden. ;)
Avatar billede iznogood Nybegynder
31. oktober 2012 - 00:42 #4
Lukker.