Avatar billede dalle16 Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:49 Der er 2 kommentarer

Outlook 2010 Mod Exchange

Hej Experter.

Jeg har et lidt spøjst problem.
Jeg er konsulent for et firma og har sat deres servere med mere op, med exchange etc.

Nu har vi så en af brugerne der er af en eller anden årsag ønsker at ændre i Outlook indstillingen under Filer - Indstillinger - Post - Under sektionen "Gem Meddelelser" - "Gem automatisk elementer der ikke er gemt efter: 3 Min".

Her kan man så få lov at ændre det antal minutter den ikke skal gemme elementer. Uanset hvad han sætter den til så nulstiller den efter en genstart og er tilbage til 3 min.

Har prøvet på et par andre klienter og har samme problem.
Eneste sted jeg synes det virkede, var ved en POP opsætning.

Synes jeg har søgt google tyndt, uden held.

Håber i kan komme med inputs til dette.

På Forhånd tak

Mvh Daniel
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. oktober 2012 - 20:52 #1
Uden at være specielt klog på exchange, så ville jeg kigge efter en mulighed for at give brugerne lov til at konfigurere selvstændigt.
Dette selvfølgeligt på serveren.
Du skriver: "Eneste sted jeg synes det virkede, var ved en POP opsætning."
Hvordan er opsætningen for nuværende?
/ptj_11
Avatar billede dalle16 Nybegynder
11. oktober 2012 - 08:58 #2
Jeg har kigget alle steder i exchange men synes ikke jeg kan finde nogle steder at skulle kunne konfigurere sådanne ting.
Har heller ingen GPO'er der styrer dette.

Det var fordi at jeg for at teste satte en outlook op mod en TDC pop konto privat for at tjekke om den også gjorde det der.
Men det gør den ikke.

Håber i har andre forslag ;)