Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
11. oktober 2012 - 08:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet / gul trekant...

Hej alle.
Jeg er helt ny herinde og jeg har prøvet at google og kigge igennem forum herinde for svar, men uden held..

Det er sådan at vores trådløse internet stoppede med at virke for 1 uges tid siden og så prøvede jeg at genstarte det. Da jeg gjorde det kom forbindelsen igen, men med en gul trekant på, hvor der står 'ingen internetadgang' ..

TDC har været ude at kigge og siger så vi skal have ny boks/router, det får vi så, men stadig den samme fejl, kun trekant..

Det er ikke kun min egen bærbar, men også på min søster og mors, så tvivler på at det kunne være noget med dem at gøre.

Håber i kan hjælpe

Mvh Jacob
Avatar billede magic-mouse Novice
11. oktober 2012 - 09:32 #1
Har du windows 7, 8, XP eller noget andet?
Avatar billede Carolines Nybegynder
11. oktober 2012 - 10:33 #2
Hvis dine computere er forbundet til det trådløse netværk, men ikke kan komme på nettet, kan problemet muligvis have noget at gøre med ip-adressen at gøre, fx i en ip-konflikt.

Har du forsøgt bare at kable din computer direkte på modemet og se om der er hul igennem? Så får du både udelukket routeren og det trådløse netværk, hvis problemet stadig er der.

Hvis problemet derimod forsvinder, kan det være en god idé at slette informationer om de tidligere/gamle netværk, som jeres computer har haft forbindelse til.
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
11. oktober 2012 - 11:56 #3
Har windows 7.
Altså der er net på når vi kobler direkte på, altså med LAN forbindelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2012 - 12:01 #4
Har du kigget i enhedshåndteringen om driverne er på plads?
og har i husket at indtaste password?
http://imageshack.us/a/img812/8919/wifikode.jpg
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
11. oktober 2012 - 12:17 #5
Om driverne er på plads? hvordan tjekker jeg det?

- og ja, koden er indtastet, og indtastet korrekt .. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
11. oktober 2012 - 12:32 #6
Sådan tjekkes drivere!
http://imageshack.us/a/img338/77/enhedognet.jpg
men hvis det gælder jer alle er det fra router og bagud.
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
11. oktober 2012 - 12:42 #7
ja, det er alle vores pc'er der ikke kan få forbindelse.. eller de for denne gule trekant, der er fin forbindelse men ingen internet adgang.

Driverne ser der ikke ud til at være problemer med under enhedshåndtering :-)
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
11. oktober 2012 - 13:41 #8
LAN forbindelsen virker heller ikke pt. "ingen internetadgang" står der også der nu..

er det vores modem der er helt fucked up??
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
11. oktober 2012 - 16:10 #9
retter mig selv igen, der er internet på LAN ..
Avatar billede Carolines Nybegynder
11. oktober 2012 - 17:41 #10
Kan du prøve at gøre følgende og se om det hjælper:

Start -> Kontrolpanel -> Netværk og Internet og/eller Netværk og delingscenter -> Administrer trådløse netværk -> Højreklik på de enkelte netværk vælg "fjern netværk" gerne på dem alle, men i hvert fald det nuværende hjemmenetværk og evt. det gamle, hvis det havde et andet navn (SSID). Derefter kan du forsøge at oprette forbindelse til dit netværk igen og indtaste koden.

På denne måde sikrer du, at der ikke ligger et gammelt netværk og spøger, hvilket ofte kan være tilfældet, hvis man døber det nye netværk det samme som det gamle netværk.

OBS: Du skal være opmærksom på, at du på denne måde også får slettet gemte netværksnøgler til andre netværk du muligvis bruger, fx på arbejdet og lignende, dvs. den glemmer alle andre netværk.
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
12. oktober 2012 - 10:40 #11
Det har jeg prøvet ja, da jeg så det på et andet forum at man kunne gøre dette.

Men desværre uden held :-/
Avatar billede magic-mouse Novice
12. oktober 2012 - 10:53 #12
Hvordan er du koblet op ?

Er det
computer -> switch -> router -> modem
computer -> switch -> (router + modem) samme boks
computer -> (switch + router + modem) samme boks
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
13. oktober 2012 - 17:22 #13
Vi har lige fået at vide af TDC at vi har en statisk IP.

"De IT folk som har udleveret en ny router til dig, skal være OBS! På at du benytter en såkaldt statisk ip adresse.

Med andre ord, en fast ip adresse. Den skal manuelt indtastes i routeren. Gøres dette ikke korrekt, vil det ikke virke.

Nedenfor ses de oplysninger som skal indtastes i routeren. Bemærk! TDC giver ikke hjælp eller vejledning i opsætning i egen router.

Forbindelsen er som tidligere nævnt, helt ok. Jeg tror det vil være en god ide, at få hjælp til dette fra en af jeres it ansvarlige.

Ip oplysningerne er som følge:

ip adresse: 80.162.69.202
Gateway: 80.162.69.201
Subnetmaske: 255.255.255.252

Primær DNS: 194.239.134.83
Sekundær DNS: 193.162.153.164"

En mail vi modtog fra TDC, nogen der ved hvor det skal indtastes henne?
Avatar billede Carolines Nybegynder
14. oktober 2012 - 10:49 #14
Det lyder underligt.. For med statisk ip adresse burde din computer ikke kunne have fået trukket ip-adresse, når den var tisluttet modemet direkte, altså uden om routeren.

Hvad er det for en router? mærke og model?

De oplysninger skal indtastes i routerens såkaldte interface. Det er lidt forskelligt hvordan man kommer derind. Men oftest er det om at tilslutte sin computer til routeren, gerne med et kabel. Åbne en internet browser, fx internet explorer, og indtaste ip-adressen på routeren, som oftest er 192.168.1.1 eller 192.168.0.1. Disse informationer står som regel på et label på selve routeren sammen med brugernavn og evt. adgangskode.

Når man er logget på routeren, er der oftest muligt at indtaste de oplysninger.
De vigtigste er blot ip adresse. gateway og subnetmaske. Primær og sekundær dns er som regel kun relevant ift serveropsætning og lignende.
Avatar billede JacobAssoignon Nybegynder
16. oktober 2012 - 22:33 #15
lukker den.