Avatar billede HowToSolve Nybegynder
15. oktober 2012 - 11:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ZoneAlarm og NemID

Hej,

Jeg har lige sat en ny pc op med windows 7, kørt alle opdatering af IE og FF; samt nyeste version af Java.
Har valgt den samlede pakke af gratis antivirus og firewall fra zonealarm som sikkerhedspakke.

Alt virker fint - med undtagelse af Nem ID.
Når jeg vil benytte Nem ID loader det med en fejl:
CLassNotFoundException

dk.pbs.applet.boostrap.BootApplet.

Ifølge Nem ID support skyldes det at min firewall blokere for Nem ID applet ....
Hvordan kan jeg ændre dette så Nem ID applet virker ?

På forhånd tak.
HowToSolve
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2012 - 23:54 #1
Prøv og afinstallere Java med JavaRa og installer Java igen.

http://www.pixxel.dk/92832980
Avatar billede HowToSolve Nybegynder
16. oktober 2012 - 12:20 #2
Nem ID Support mener det kan være ZoneAlarm der blokere ...
Hvordan kan jeg se om den gør det ved ind applet som Nem ID ?

Men du mener at det er bedst af fjerne Java, og så hente det igen fra Oracle ?

På forhånd tak.
HowToSolve
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2012 - 14:28 #3
Hvordan kan jeg se om den gør det ved ind applet som Nem ID

Prøv og deaktiver Zonealam FW.

Du er ikke den eneste der har problemer med Nemid og Zonealam, men om HrFink har en rigtig løsning ved jeg ikke.

http://www.hrfink.dk/

Der bliver advaret på Zonealam forum om løsningen.

http://forums.zonealarm.com/showthread.php?t=78813

Løsningen fra fax er at afinstallere Java og geninstaller java igen.
Avatar billede HowToSolve Nybegynder
17. oktober 2012 - 07:23 #4
Efter at have rodet lidt mere med ZoneAlarm gav jeg op ....  :(

Jeg nedlagte en Norton 360 installation på en af mine ungerne bærbare, og installerede zonealarm der, som beskyttelse. De skal jo ikke bruge Nem ID  :)
Så jeg flyttede den Norton 360 til den ny PC der skal køre Nem ID og så kørte det.

Takker for alt den gode hjælp her.
Avatar billede HowToSolve Nybegynder
17. oktober 2012 - 07:24 #5
@PeterOlsen
Kan du ikke skrive et "Svar" så du kan få dine meget fortjente point ?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2012 - 17:12 #6
svar