Avatar billede zimmerman Nybegynder
22. oktober 2012 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Freeware "Journal"-system

Hvad findes der af enkle gratis systemer (gerne netbaserede), som man kan bruge på et beboersted til en slags journal.

Altså et sted, hvor medarbejder kan dele med hinanden at i dag har beboer X været til tandlæge og hvor der er kontakt oplysninger til beboerens familie og evt hvilken medicin vedkommende tager.

Mvh Zimmerman
Avatar billede magic-mouse Novice
22. oktober 2012 - 16:07 #1
Dem jeg finder med en hurtig google virker ikke så troværdige.

Hvad skal det kunne og hvad er det til ?
Avatar billede zimmerman Nybegynder
22. oktober 2012 - 16:55 #2
Jeg har selv søgt lidt på google, men ikke rigtig fundet noget.

Det er en måde at gemme og dele oplysninger for personer på et bosted. Programmet skal kunne have kontakt oplysninger og et par felter, hvor man kan lægge info om medicin, interesser og gerne kombineret med en kalender: I dag skal vedkommende til gymnastik, men også hændelsee - torsdag: "Følte sig sløj".

Så forskellige medarbejder kan videregive info til hinanden.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. oktober 2012 - 18:28 #3
Jeg tror ikke at freeware journal system er det du søger efter. De systemer kan være med sikkerheds huller og det passer måske ikke på dine ønsker.

Er det noget til dig selv (din arbejdsplads) eller er det noget du skal ordne til 3. part?
Avatar billede frits063 Nybegynder
22. oktober 2012 - 22:06 #4
det lyder mest som lectio.. men det koster
ellers er det hvis kun google kalender
Avatar billede zimmerman Nybegynder
23. oktober 2012 - 09:22 #5
Det er til et mindre bo-sted, som ønsker at kunne lave denne vidensdeling med IT. De har ikke rigtig nogen penge til det og jeg hjælper dem blot med at forsøge at finde noget, der kunne hjælpe dem i hverdagen.

Tak for tippet med Lectio, der som jeg ser det mere er rettet mod studieadministration.

Systemet her skal kunne gemme diverse properties for hver beboer og gerne koblet med en kalender. Så man kan lægge kommentarer og se, hvornår det er indgået og hvad der kommer.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
06. november 2012 - 11:59 #6
Jeg er umiddelbart ikke blevet så meget klogere.

Ingen bud på et system, der kan gemme properties på en bruger og evt koble det med en kalender?

(Og evt med beskeder mellem ansatte / administratore)
Avatar billede zimmerman Nybegynder
06. december 2012 - 09:49 #7
Lukker