Avatar billede noltus Novice
24. oktober 2012 - 11:23 Der er 7 kommentarer

HP laserjet 2100m/tn ptrinter ikke

Hej Jeg har lige fået en anden printer ind af døren en HP laserjet 2100m/tn har sluttet den til,hentet og installeret de rigtige drivere,men den printer ikke når jeg trykker print, den kan sagtens printe,når man trykker på "go"printer den et pruduktblad ud,så det er ikke printeren.Når jeg forsøger at printe stiller dokumentet sig i udskrifts køen  me melding om fejl i listen,har slettet alle udskriftsjob men intet virjer,nogen ideer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2012 - 11:35 #1
Hvordan har du sluttet den til? - Parallelkabel, USB kabel, eller på netværket.

Hvilket operativsystem kører du?

Hvilken status har printeren?
Avatar billede noltus Novice
24. oktober 2012 - 12:05 #2
win7 ultuma 32 bit Parallelkabel,der er ikke mulighed for Usb tilslutning
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2012 - 13:16 #3
Mja, så skal vi godt nok langt ned i gemmerne :-) (Det var nok først 2200´eren der havde USB som standard).

Det første der render mig i hu, er om parallelporten overhovedet er slået til i din PC - findes den i enhedshåndteringen?

Dernæst var der en hel del polemik omkring ECP og EPP standarderne på parallelporten - de fleste printere kunne kun køre på en af standarderne. Det er noget du skal finde frem til i din BIOS.

Endelig har jeg oplevet et hav af fejl på parallelkabler, der var et par år gamle. Så det er også tænkeligt at et helt andet printerkabel kan løse problemet.
Avatar billede noltus Novice
24. oktober 2012 - 16:16 #4
i Enhedshåndtering  står der porte:com og lpt men når jeg dobbklikker kan jeg kun se (com1),lpt vises ikke,har prøvet Everest ,men det kan heller ikke se lpt porten, men everest kan dog  se printeren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2012 - 16:31 #5
Så lyder det lidt som om parallelporten (LPT1) er slået fra i BIOS.

Du må ind og se om du kan finde ud af at slå den til...
Avatar billede noltus Novice
24. oktober 2012 - 19:48 #6
i enhedshåndtering har jeg efter at havde i bios nu en pos der hedder (ecp (printerportlpt1) men stadig intet print
Avatar billede noltus Novice
24. oktober 2012 - 20:00 #7
Problemet er løst efter jeg konfigurede printern til lpt1,så jeg giver mig selv point