Avatar billede kj_kj Praktikant
23. november 2012 - 11:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Låst laptop efter ferie

Hej eksperten

Jeg var i sommers på ferie på en græsk ferieø kaldt Zakhyntons.
På hotellet var der mulig internetadgang, hvilket gav det mening at have sin laptop med (Acer ASPIRE one 533 - Windows 7). Et par dage inde i ferien, skulle AaB spille kamp i superligaen, som jeg meget gerne vil se, og derfor prøvede at livestreame. Efter længere tids søgen, fandt jeg endelig en hjemmeside, hvorpå forbindelse var i ordenlig kvalitet. Men efter kort tid af kampen, poppede der et vindue op, hvor jeg blev informeret om, at min laptop var låst.

På siden står der en IP-adresse, samt en masse årsager til, hvorfor laptoppen kunne være låst. Heriblandt står der "Your computer has been used for view banned Wep sites. Problemet med alt dette, er at jeg ikke kan komme væk fra siden, før jeg har betalt 100 euro, via en eller anden kode.

Jeg har prøvet at starte laptoppen op i fejlsikret tilstand, for at fjerne cookies inde i internetindstillinger, men det virkede ikke.

Er der nogle, der ved hvad man kan gøre for at fjerne dette betalingsbillede?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2012 - 12:06 #1
start i fejlsikret, og lav en systemgendannelse tilbage til dagen før kampen.
Hvis du fremover vil have rettet fejl, så er det vigtigt, at du reagerer lidt hurtigere - helst ikke senere end et par dage efter fejl blev opdaget.
Avatar billede kj_kj Praktikant
23. november 2012 - 15:27 #2
Det virkede. Jeg takker for det hurtige svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2012 - 15:56 #3
ok - her er et svar, så du kan acceptere og lukke...