Avatar billede buxxy Praktikant
02. december 2012 - 15:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Angive anden side når nyt faneblad åbnes i firefox

Hej Eksperter.

Jeg har tit kigget nærmere på, hvordan man angiver en bestemt hjemmeside til at vises, når man klikker for at åbne et nyt faneblad i Firefox, nyeste version ? Jeg har læst meget omkring det, men alt jeg kan finde er de muligheder man i forvejen har, når man trykker på Indstillinger --> Faneblade. Og der kan man i hvert fald ikke selv angive hvilken side der skal vises, når man åbner et nyt faneblad.

Det er et mega irriterende problem for mig - som jeg aldrig har kunnet komme til bunds i. For at gøre det hele værre, kan jeg nu se at der er angivet en helt anden side end den der plejer at være der - nemlig en side fra "©2012 SweetIM " - sikkert nok fordi jeg har haft noget lort installeret på pc'en. De er IKKE spørgsmålet hvordan jeg fjerner det SweetIM-skidt, for det skal jeg nu nok selv få fjernet.

Så her kommer det store million-spørgsmål: Hvordan dælen kan jeg selv angive en side der skal vises ved klik på nyt faneblad ???

Håber på noget ekspert-kyndigt hjælp. Det kan vel ikke være så svært - jeg tror selv på at løsningen ligger lige for næsen af mig - men har skisme nok stirret mig blind på det..
Avatar billede vejmand Juniormester
02. december 2012 - 15:11 #1
Avatar billede buxxy Praktikant
02. december 2012 - 15:55 #2
Den virker ikke efter hensigten..

Jeg sætter prik i radio-button "URL" og skriver http://www.google.dk/ - og den viser blot de sidste åbnede sider - som den altid har gjort.. Har også prøvet med http://www.google.dk (uden skråstreg til sidst)

Fik fjernet det med at den viste SweetIM-siden og tilbage til standart = de sidste åbnede sider.

Men den kan altså ikke vise f.eks. Google ved åbning af nyt faneblad.

Andre forslag ?
Avatar billede buxxy Praktikant
02. december 2012 - 15:57 #3
Der gik lidt ged i det forrige indlæg - har altså prøvet med både med/uden skråstreg til sidst efter google's adresse.

http://www.google.dk
- og
http://www.google.dk/
Avatar billede vejmand Juniormester
02. december 2012 - 16:06 #4
Hmmm, hvad hvis du sætter prik i "Home page"?

Hvad sker der, når du åbner en ny fane?
Avatar billede buxxy Praktikant
02. december 2012 - 16:36 #5
Der sker blot det samme = ved åbning af nyt faneblad vises der de sidste åbnede sider.
Avatar billede double-g Juniormester
02. december 2012 - 20:03 #6
Helt oppe i højre hjørne er der sådan en "firkant, der består af 9 mindre firkanter" og hvis du klikker på den, så forsvinder oversigten over dine mest benyttede sider.
Avatar billede buxxy Praktikant
02. december 2012 - 23:49 #7
@vejmand: Efter noget yderligere læsning/søgning fik jeg det til at virke: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/newtaburl/reviews/360889/

Hvis du smider et svar kan vi afregne.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. december 2012 - 23:52 #8
Oki, godt du fik det til at funke.  :-)
Avatar billede buxxy Praktikant
03. december 2012 - 17:01 #9
Jeps :-)

Tak i øvrigt for svar samt ikke mindst link til det addon. Så tror da fanden jeg ikke kunne finde den funktion i FF ;-)

Ha' en fortsat god dag!