Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. december 2012 - 18:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne pdf i browser?

Min browser kan ikke åbne en pdf fil.
Det duer ikke, bla. kan jeg ikke læse papirer fra Skat.
Jeg kan godt åbne en pdf fil fra harddisk.

Operativsystemet er 'Windows 7 Home Premium'
Browseren er: IE9, version 9.0.8112.16421
  Det er en 32 bit version.

Acrobat Reader XI er installeret.
Under 'tilføjelses programmer' er Adobe Reader aktiveret.
Under 'internetindstillinger' -> 'sikkerhed' -> 'brugerdefineret niveau' er 'filøverførsel' aktiveret.
Under 'internetindstillinger' -> 'sikkerhed' -> 'Websteder (pålidelige websteder)' er skats
  hjemmeside tilføjet.

Jeg har prøvet at afinstallere Adobe Reader, genstarte, installere Adobe Reader, genstarte, og så logge på Skat. Men det hjalp desværre ikke.

Når jeg klikker på linket til forskudsopgørelsen, sker der stort set ingenting. Nogen gange står der i bunden af vinduet 'Overfører...'. Nogen gange står der i vinduet 'Vent venligst...'. Baggrunden er altid helt hvid.

Så har jeg prøvet nogle fantasifulde ting. Jeg har slået firewall fra. Under 'internet indstillinger' -> 'sikkerhed' har jeg reset'et. I Adobe Reader har jeg sat 'Connection speed' til 'LAN'.

Er der nogle, der har et bud på, hvad der er sat forkert op?

Venlig Hilsen
Bjarne
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 18:40 #1
Har du får kunne åbne PDF fil i IE9.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 18:40 #2
Har du før kunne åbne PDF fil i IE9.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 18:43 #3
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. december 2012 - 18:55 #4
Nej, det har jeg aldrig kunnet. Jeg opdagede det for et stykke tid siden, men det er først nu jeg gør noget ved det.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. december 2012 - 18:59 #5
Jeg har læst dit link til Spywarefri. Her for et stykke tid siden, prøvede jeg Google Chroma. Men jeg synes IE9 er bedre.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 19:04 #6
Hvorfor kan jeg ikke åbne visse filer, f.eks. PDF-dokumenter, i Internet Explorer 9?

Internet Explorer 9 bruger tilføjelsesprogrammer, f.eks. Adobe Reader, til at vise visse filer i browseren. Du har muligvis en ældre version af tilføjelsesprogrammet, der skal opdateres for at kunne fungere med Internet Explorer 9. Gå til webstedet med tilføjelsesprogrammet for at hente en opdatering.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Downloading-with-Internet-Explorer-9-frequently-asked-questions
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. december 2012 - 19:08 #7
Den nyeste Adobe Reader, der er XI. Og det er den, jeg har installeret. Jeg vil dog alligevel se efter, hvad dit link handler om.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 19:34 #8
Har du sat Adobe Reader til standart program.

http://i.imgur.com/v6Q9X.png

http://i.imgur.com/Rh1zo.png
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2012 - 19:38 #9
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. december 2012 - 20:01 #10
Under standard programmer er filer med endelsen .pdf sat til at blive åbnet med Adobe Reader. Så svaret på dit indlæg er 'ja'.

Den fil Skat sender, ender på .htm
Af sikkerhedsgrunde sender de en pdf fil pakket ind som en htm fil. Så er det meningen af browseren skal finde ud af det, og åbne den med Adobe Reader.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 07:25 #11
Af sikkerhedsgrunde sender de en pdf fil pakket ind som en htm fil. Så er det meningen af browseren skal finde ud af det, og åbne den med Adobe Reader.

Åbenbart, hvis jeg sætter IE til at åbne htm dokument og jeg har Adobe reader installeret fungere det fint.

http://i.imgur.com/uoAdH.png

http://i.imgur.com/XpA95.png
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
15. december 2012 - 09:19 #12
Efter at have brugt tid på spørgsmålet, har jeg fundet en løsning. Jeg kunne ikke finde svaret selv, så jeg ringede til Skat it-afdeling. Her fik jeg ros for at være godt inde i tingene. Vi blev enige om at opgive at læse htm/pdf dokumenter i explorer. Løsningen er at installere Google Chrome som sekundær browser. Så kan man bruge sin favorit browser til daglig, og når man en sjælden gang skal læse den slags okumenter, så støver man Google Chrome af.

Tak til peterolsen123, fordi du har brugt tid på spørgsmålet. Smid et svar, så giver jeg point.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 22:05 #13
Mærkeligt jeg kan godt få internet explorer 9 til at åbne Forskudsregistrere i PDF filformat.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
29. december 2012 - 18:29 #14
Da jeg snakkede med supporten, prøvede vi alle muligheder. Ham jeg snakkede med kunne ikke finde løsningen. Men det må jo være noget med opsætningen, der er fejl i. For Skat er det ikke noget problem, for de fleste kan uden videre læse pdf dokumenter. Jeg tager pointene selv. Håber at det er iorden.