Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
15. januar 2013 - 14:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke hente $_GET fra URL?

Hej Eksperter

Jeg kan simpelthen ikke få hentet en $_GET-variabel ned. Det er et Wordpress-website med et plug-in der hedder Search More Fields. URLen hedder http://domæne.dk/cs-all-1=blahblah

Men det kan ikke lade sig gøre at få det ned? Er det fordi det er bindestreger? Jeg kan ikke ændre det så det bliver underscores istedet.

Er der nogen af jer der ved hvad jeg kan gøre?

Fortsat god dag til jer alle...

/Martin
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. januar 2013 - 14:47 #1
Ved ikke om det har med / at gøre. En "rigtig" $_GET variabel defineres med ? og &

domæne.dk?var1=bla&var2=blabla
15. januar 2013 - 15:03 #2
Hvordan forsøger du at hente get variablerne?  Og hvad sker der så?
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
15. januar 2013 - 16:07 #3
@michael_stim

Jeg bruger URLen således: http://domæne.dk/?cs-all-1=blahblah - det var bare en lille slåfejl.

@Christian_Belgien

Jeg henter på denne måde: echo $_GET[cs-all-1];
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. januar 2013 - 16:23 #4
Prøv:

$_GET['cs-all-1'];
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
15. januar 2013 - 16:31 #5
Tusinde tak for hjælpen! Var det bare det? Åh, jeg undskylder at jeg skulle ulejlige jer med dette. Jeg plejer at hente $_GET ud uden brug af apostrof.

Smid gerne svar så fordeler jeg lidt point...
15. januar 2013 - 16:39 #6
(Jeg nåede ikke at komme med.)
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
15. januar 2013 - 16:46 #7
Ok - men tak fordi du udviste lyst til at hjælpe, Christian. Jeg er virkelig glad for at man kan komme til eksperterne herinde når man klokker rundt i det :)

Tak!
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2013 - 16:50 #8
<ole>

Du bør altid bruge apostroffer ved arraykald - ellers kan ting ret let gå meget galt. Jeg kan varmt anbefale at læse denne artikel  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
15. januar 2013 - 18:51 #9
Tak Ole, jeg er blevet meget klogere :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. januar 2013 - 11:22 #10
Du lukker bare selv. Jeg har ikke samlet på point i mange år ;o)
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
22. januar 2013 - 10:28 #11
Bekalger at jeg først lukker nu.

God dag til jer alle og tak for hjælpen atter engang :)