Avatar billede mjdigital Nybegynder
31. januar 2013 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HTTP Auth Header :)

Her er hvad jeg prøver at gøre :)

            string url = HttpContext.Request.Url.AbsoluteUri;
            HttpWebRequest request = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);
            request.Method = "GET";
            request.UseDefaultCredentials = false;
            request.PreAuthenticate = true;
            request.Credentials = new NetworkCredential("morten", "morten");

            HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();

            HttpStatusCode code = response.StatusCode;

            var rSet = mitJsonObjekt

            return rSet

Skal bruge det så så snart brugeren kalder ind på siden.dk/json/get/2 <-- f.eks. kræver metoden at de har den rette Auth header, eller sker er intet eller evt. en adgang nægtet side.

Den hænger pt. fordi den laver et webrequest på "siden" den allerede er på. Men er ikke sikker på hvordan jeg ellers skal gøre det. Håber en sjæl derude har det gyldne svar. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2013 - 17:26 #1
Noget med

request.Headers["foo"] = "bar";

client side og:

string foo = HttpContext.Request.Headers["foo"];

server side.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
31. januar 2013 - 22:40 #2
Er ikke helt sikker på hvad du mener Arne :)

Jeg er på serversiden, og client (iPhone) sender en AUTH header med. Skal så kunne sammenligne koden og brugernavnet på serversiden, og vise mit jSon hvis de har rettighederne. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2013 - 22:59 #3
saa skal du bruge det sidste
Avatar billede mjdigital Nybegynder
02. februar 2013 - 12:28 #4
Fik løst det hele :) Dit svar viste mig den rigtige vej! :)

Smid et svar så får du points. og tak. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2013 - 16:29 #5
svar