Avatar billede lindekilde Praktikant
01. februar 2013 - 12:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tælle tomme celler i Excel

Hej,

Jeg bruger Excel 2010 (engelsk ver.).

Jeg har et regneark med kundeoplysninger i kolonne A. I kollonnerne D:AC har jeg ugerne 27-52.

Data er f.eks. tonnage der er sendt til kunderne de pågældende uger.

Idet det ikke er hver uge der er tonnage til kunderne, så vil der være begrænset antal data ud for hver kunde. F.eks. kan en kunde i række 2 have en værdi (tonnage) i kolonne E, O og R. Resten af kolonnerne vil være blanke.

Jeg vil gerne have en formel der optæller antallet af uger (returneres i kolonne AD) siden sidste tonnage er sendt.

I ovenstående eksempel vil antallet være 11. Altså antallet af blanke celler i kolonnerne AC-S (talt baglæns)

Jeg har meget begrænset kendskab til VBA.
Avatar billede finb Ekspert
01. februar 2013 - 14:16 #1
=count(området)-countv(området)
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 14:25 #2
=COLUMNS($D:$AC)-MATCH(9^9;$D2:$AC2)

Hans
Avatar billede lindekilde Praktikant
04. februar 2013 - 08:12 #3
Tak til Hans. Den virker perfekt, og løser mit problem.

Hans - hvis du laver et svar, så tildeler jeg pointene til dig.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2013 - 08:50 #4
OK.
Hans