Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kom og skyd !

Nyt javascript-skydespil: Mars Drone

Det er ikke færdigt - men det væsentligste er på plads - og spilbart!

Tip: Man kan "snyde" og hoppe direkte mellem baner og sværhedsgrader
        - det skal man selvfølgelig ikke kunne når det er færdigt

Tip: Spil i fuld-skærm [F11] og zoom evt en anelse ud, for bedre overblik.
        - og bemærk liige hvordan "radaren" holder størrelsen ved zoom  : )))

Der mangler.. noget..
- nogle fjender i (intelligent) løsdrift ?
- opsamling af brændstof / ammunition / guld ?
- tid (nedtælling) ?
Avatar billede LarsMejsner Nybegynder
16. februar 2013 - 18:14 #1
Fedt spil hvor lang tid har i brugt på (ved godt det ikke er færdig)
Men noget musik kunne være dejligt for mine øre
Avatar billede Six Nybegynder
16. februar 2013 - 20:01 #2
Det har potentiale :) Men ethvert rumskib der ikke har booster, er ikke et rumskib ;D

Opsamling af ammo mener jeg ikke er nødvendig - da den regainer sine skud. MEN! Opsamling af bedre våben, kunne være spas - dual laserbeams, homing missiles osv :) Guld, så skal det være for at kunne købe opgraderinger til sit craft, bedre armor, bedre booster, hurtigere bremser - you get it. Der er stort potentiale der. :)

Godt lavet.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2013 - 09:46 #3
Glad for at i kan li' det - er jo noget sjovere at lave, end de sædvanlige dokument/database/workflow..

#1
Det har taget et par uger, men bygger på nogle "teknikker" jeg lærte ifbm. mit forrige spil.
Musik = copyright-bøvl. Musik er jo lidt sværere at "tilpasse" end grafikstumper
- Mit rumskib = maltrakteret "millenium falcon" fra Star Wars : )
Iøvrigt er musiksmag jo forskellig.. Sæt selv noget på : )

#2
Gode ideer!
Opgradérbare våben - Samles op når en base er nedkæmpet (i stedet for at basen bare forsvinder):
- Dobbeltløbet (2 parallelle kugler)
- Piercing (1 skud er nok)
- Armoured (kan gennemhulle 2,3,4.. svin)
- Laser (steger alt som ligger på linjen)
- Granat (bliver til 5/10/15 kugler ved første hit)
- Homing (museklik: Frys alt, peg på 3,4,5 svin, bombs away!)
- Miner..

Og et (tidsbegrænset) skjold, så man bare kan mose lige igennem en flok svin, berserkerstyle : )

Og så kom jeg til at tænke på "hyperspace" (museklik i radaren)

Det tager jeg altsammen hul på, en dag hvor der ikke er Breaking Bad på Zulu i 11 timer i rap !!!

PS: Jeg kunne godt tænke mig nogle fjender der ikke er bundet til et bestemt sted... Nogle ideer ?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2013 - 09:57 #4
#2
Hov, jeg glemte boosteren! (hurtigere flyvning)
- det er svært, for jo hurtigere man flyver, jo større "huller" bliver der i ens kurs (man springer jo reelt fra sted til sted) så man risikerer (tilsyneladende) at flyve lige igennem en forhindring, fordi de enkelte spring bliver bredere end forhindringen..

Men LIDT hurtigere kan måske godt blive til, ligesom bedre bremser er en mulighed.

Men begge dele risikerer at ødelægge ens gefühl... Det må komme an på en prøve : )
Avatar billede Six Nybegynder
17. februar 2013 - 13:24 #5
Jeg kan godt følge dig med at du vil kunne "springe" en forhindring over - dette KAN dog løses ved at lave en usynlig hitbox på forhindringerne, der er større end boosterspringet vil være, og når det går så hurtigt vil man alligevel ikke kun se at man ikke ramte objektet, men kun hitboxen. Du kunne evt også lave en hitanimation der bliver afspillet, når der er kollision :)

Mht. dine fjender vil du jo kunne genbruge dine funktioner fra dit rumskib på dine fjender, og bare ændre faktorer med en random number generator, som du så kan bygge så den spytter et tal ud inden for de kriterier du koder for den. Jeg mener fart er vel i grunden bare fart = x(tal) som bliver brugt i et on event(bla bla) Men fart kan jo ikke gå fra 10 til 70 uden at den har været 10 11 12 13... igennem først.(Misforstår jeg her?)  - Jeg har ikke kigget koden igennem overhovedet. Men det er også bare pseudo inspiration jeg forsøger at komme med her ;D
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 05:22 #6
Timer på kugler eller længde på kugler at de så man ikke venter en evighed for at kunne skyde igen hvis man rammer ved siden af og den skal igennem hele banen og ramme en mur.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 09:41 #7
Njaah.. Det er jo en del af spillet, at man ikke sløser med krudtet : )
- og placerer sig taktisk: Angriber fra højre/venstre, så missere ikke har så langt til muren.

Men kuglerne bliver mere effektive, efterhånden som man samler nye og bedre våben (tak Fjappe)
- så standard-ammunitionen må godt være lidt træls : )

Spørgsmål: Hvordan kører bane 7 på jeres maskiner (er den mærkbart langsommere) ?
Avatar billede Six Nybegynder
20. februar 2013 - 16:14 #8
Ja bane syv "lagger" ved mig. :)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 17:38 #9
Også her.. og problemet er faktisk ret fundamentalt..

Måden jeg får ting til at bevæge sig på, er ved at kalde "flyt-koden" x-antal gange pr. sekund (40 faktisk)
og hvergang flytte dimsen EN pixel gange med dens vedtagne hastighed.
- men hardwaren KAN jo kun udføre så-og-såmange instruktioner pr. sekund (< 40 steps på bane 7)

Den eneste løsning er, at sætte antallet af dimser så lavt, at selv den sløveste hardware kan være med.
- Og det bliver sgu lige lovlig socialdemokratisk, ikk'

I et mere naturtro system ville tingene bevæge sig EN pixel gange med deres vedtagne hastighed divideret med hvorlang tid der er gået siden de sidst blev flyttet.

Det ville give præcis samme overordnede hastighed henover skærmen uanset hardwarens muskler!
- Lækkert flydende på de hurtigste maskiner - mere stumfilmsagtigt springende på de langsomme.

Jeg har faktisk oplevet problemet før: I et Tetris-browser-spil som kørte perfekt tilbage i 90'erne.
Men alt, alt for hurtigt til at man kunne følge med, på et moderne multiprocessor-monster.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 11:02 #10
Jeg har "fundet" canvas!
- helt nye muligheder, og helt nye urfordringer : |

Der kommer nok til at gå lidt tid før skydningen genoptages...