Avatar billede mattith Novice
19. februar 2013 - 16:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Powerline søger god, stabil forbindelse til WLAN og LAN

Hej,

Jeg søger en løsning på manglende WLAN dækning i min stue samt LAN forbindelse til TV, Receiver, PS3 m.m.
Jeg har en D-link DIR 655 router i den anden ende af huset.
Forbindelsen skulle gerne kunne klare streaming i HD.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Mvh
Matti
Avatar billede thiesens Nybegynder
19. februar 2013 - 21:02 #1
Når du nu selv nævner powerline, har du så kigget på det eller er det et tilfælde.

Der er mange der laver udstyret, og en simpel søgning leder mig til http://netgear.dk/home/products/powerline-and-coax/default.aspx
Avatar billede mattith Novice
19. februar 2013 - 21:14 #2
Tak for linket!
Ja jeg har selv været inde og kikke på powerlline på D-link's hjemmeside. De har modeller hvor det går ud i WLAN med 200-300 Mbps og modeller med 500 Mbps men kun LAN. Jeg ville jo helst have den høje hastighed og accespoint i en. Det ser ud til at Netgear kan levere det. Ved du om der kan blive nogen konflikter ift. at blande D-link router med Netgear accespoint?
Avatar billede thiesens Nybegynder
19. februar 2013 - 21:33 #3
som udgangspunkt tror jeg at din router er ligeglad med dit accesspoínt. Min svar gik egentlig kun på at få LAN fra den ene ende til den anden. hvad du så putter på i den anden ende er sådan set ligemeget.
Avatar billede svindler Nybegynder
20. februar 2013 - 10:53 #4
Jeg får min internetforbindelse ind på en D-Link DHP-1565 og har to acces-points koblet op via hver sin D-Link DHP-P500AV.

Jeg kan i praksis stabilt overføre omkring 50 Mbit/s via Powerline forbindelserne. Nogen gange tæt på 100.

I teorien kan du blande leverandører, men jeg ville ikke gøre det. Det er stadig umoden teknologi med mange muligheder for fortolkning af standarderne.
Avatar billede mattith Novice
06. marts 2013 - 08:36 #5
Hej Teiesens,

Skriver du lige et svar?
Jeg har købt en Netgear XWNB5201-100PES Powerline WLAN Access Point Set via Amazon da jeg ikke kunne finde den i danmark og den havde både acces point og hurtig LAN. Den var nem at opsætte, men skal nok have den på samme lysgruppe.

Tak for hjælpen!
Avatar billede mattith Novice
08. maj 2013 - 07:17 #6
Afsluttede