Avatar billede mlj-foto Nybegynder
20. februar 2013 - 10:45 Der er 3 kommentarer

VLAN imellem 2 HP Procurve 2510 Switches

Hej alle sammen.

har en lille udfordring jeg ikke lige kan finde hoved og hale i.

Har et setup hos en kommende ny kunde, og deres tidligere leverendør har sat systemet op, men det ser dog ikke ud til at virke, og jeg kan heller ikke lige se hvad der sker.

De har 2 bygninger som er sat sammen med en fiber.
bygning 1.
Har en procurve 1800 som er deres telefon switch, og denne har så et stik til telefon server samt stik til deres procurve 2510.
Deres 2510, har så et fiber til bygning 2.

DE telefoner der sider direkte på procuve 1800 virker, og de kører på vlan 100.
JEg skal nu have sat op således at 2 stik i procurve 2510 i bygning 2 kan tagges med vlan 100, og dermed få fat i den telefon server der sider på HP 1800..

pyha.. håber dette giver mening og der evt er en der lige kan overskue dette for mig?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. februar 2013 - 10:50 #1
Hej.

  Hvis det funker som på Cisco, skal vlan100 defineres på 2510'erne og så skal du have lavet en trunk, der indeholder dine vanlige vlans plus vlan100 imellem de to switche.

De bedste hilsner
Avatar billede mlj-foto Nybegynder
25. februar 2013 - 10:24 #2
Super. det virkede:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2013 - 11:53 #3
Godt at høre at du kom i mål.