Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2013 - 20:18 Der er 9 kommentarer

Xerox, Printe kant til kant

Hejsa
Vi har en Xerox WorkCentre 7655, der ifølge specs kan printe kant til kant.
http://www.office.xerox.com/multifunction-printer/color-multifunction/workcentre-7655-7665-7675/enus.html
Jeg er ved at få grå hår af at prøve forgæves.

Er der nogen der har det gyldne trick til hvordan det skal gøres?
Jeg har prøvet fra både Win7 og MacOSX.
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. marts 2013 - 20:46 #1
Jeg garanterer dig for, at den printer IKKE kan printe til kant.
Det er der INGEN digitale maskiner der kan...

der SKAL altid være en gribekant ...

Det du dog kan gøre er, at hjemkøbe SRA3 papir (Det er 320 x 450mm i modsætning til alment A3 som er 297x420mm) også kan du printe i A3 størrelse og derefter tage papiret igennem en skæremaskine....

Hvis du mener den kan printe til kant må du lige vise hvor det står for som Xerox teknikker og generelt printer-konsulent igennem 12 år på det digitale marked har jeg endnu ikke set en printer der kan det ... (glem venligst hobby blækmaskiner) ...

VH Anders Juul Jensen
Systemkonsulent hos XP Digital
Xerox Premier Partner på Sjælland
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. marts 2013 - 20:48 #2
jeg beklager for øvrigt min lidt bryske udmelding men jeg vil gerne overlevere et budskab der ikke kan fejl fortolkes ...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2013 - 21:33 #3
Nu har jeg kun de officielle specs at gå ud fra..
http://www.office.xerox.com/latest/W65SS-01U.PDF
Under "print specs > image options" linie 5.

Der påstår de det selv ret ihærdigt, også i den danske udgave af samme dokument.

Det er dog kun A4 jeg har prøvet på indtil videre.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2013 - 21:36 #4
Men om ikke andet, så er du jo nok den jeg har haft kontant til indvidere, med den største indsigt i xerox ud fra dit job.
Når jeg printer duplex, og printer et lige stort billede på begge sider, så passer de ikke overens, de er forskudt med 4-5mm på den ene led.
Hvor retter jeg dette henne?

Smider gerne flere points i puljen hvis det har noget at sige :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. marts 2013 - 21:50 #5
Nu kan jeg ikke lige helt gennemskue der hvor du prøver og henvise mig til ....

men en grundregel på Digital print er, at print til kant ikke er muligt ...
overvej dette:

tag et stykke papir, læg på dit køkkenbord. drys nu mel ud over hele papiret og forsøg derefter, at flytte papiret uden, at røre melet eller forflytte det.

Det er den virkelige problemstilling i digital print ...
Jeg har nu arbejdet med "Office/produktionsprintere" siden 2001 og INGEN maskiner (Canon og Xerox) kan printe til kant ... så irrelevant for formuleringen i specs vil jeg sige; "Ikke muligt".

Angående dit problem omkring dupleks pasning så er det et generelt problem.... der kan være flere årsager:
1. du printer fra manuelbakken og ikke skuffe 1-4. Der er nemlig dårligere tolerance i fremføringen af papiret fra bakke 5 end der er fra skuffe 1-4.
Tolerancen på den model fra bakke 5 er så vidt jeg husker +/- 5mm mens den er omkring 1½mm fra skuffe 1-4

2. fremføringsrullerne er slidt og derved ikke kører ordentligt.

Men du rammer igen ned i et problem som digitale maskiner lider under ....
MAN KAN få en ekstern controller (EFI/CREO) som er professionelle behandlingsenheder pre-print.
Disse enheder åbner op for, at man kan justere image i x/y akse helt ned til 0.1mm i positiv og negativ retning for både forside og bagside....

Normalt hvis man laver f.eks visitkort på 200GSM papir og vil lave både forside og bagside laver man "bleeds" i selve printet. dvs man laver en større margin/farvebaggrund end nødvendigt så man igen med skæremaskine kan lave det perfekt.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2013 - 21:59 #6
Jeg bruger skuffe 1-4.
Og det er yderst konsistent at den printer ved siden af, ved ikke om det er noget der sker når den vender papiret.

Mel analogien, perfekt... intet mindre det giver jo god mening, ihvertfald sådan som jeg har forstået funktionen af laser printere. :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. marts 2013 - 22:20 #7
Har du serviceaftale på produktet?
altså at du kan ringe til Xerox services og få teknikker/forbrugsstoffer "gratis" ?

for hvis du har ville jeg nok ringe efter en teknikker og få ham til, at kigge på det ...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. marts 2013 - 22:26 #8
Desværre ikke, det er en printer vi har aftaget, da de skiftede løsning der hvor de havde den.
Så udover lidt extra toner, fulgte der ikke noget med.
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. marts 2013 - 23:00 #9
ahh ...  :!

i KAN godt tegne en service aftale på produktet...
Det er reelt en god ide fordi mange service aftaler ligger på en 10-15 ører for sort og 25-30 ører for et farveprint ...

også modtager i altså toner, tromler, overskudsbeholder, fuser og teknikker tilkald som en del af den aftale...

i skal i hvert fald ikke lave mange print før det har sine fordele ...

ellers skal i tage fat på nogle af de "freelance" teknikkere der er rundt omkring... eller få en "rigtig" Xerox teknikker ud og kigge på produktet...
Hvilket dog nok ikke er helt gratis ...