Avatar billede fendt1975 Nybegynder
02. april 2013 - 22:14 Der er 2 kommentarer

Optimal opsætning af trådløst netværk - Stofa

Jeg har Stofabredbånd 150/15, opbygget med Stofa std. router - placeret i kælder. Huset er i tre plan, og jeg har behov for at styrke det tårdløse netværk i huset.

Jeg har en komplet kabelført installation i huset, der samles i kælder ved router.

Hvad er det idelle løsning? Jeg har forsøgt at forhøre mig ved Stofa om deres anbefaling af accespoint m.v. - men ingen hjælp at hente, ej anbefaling af produkt.

Systemet skal servicere, Sonos, 3 ipad og 2 pcér - og det skal bare virker. Foruden dette er nas / netværksprinter m.v opkoblet til det kablede netværk!

Lad mig få lidt indpark?
Avatar billede wjens Guru
03. april 2013 - 13:46 #1
Køb en kraftig ny wi-fi router (flere antenner, 4-500kr).
Sæt den "centralt" oppe i huset og træk kabel til Stofa routeren i kælderen.

Forbind via LAN ikke WAN port på den nye og slå DHCP fra, så er det stadig Stofa routeren, der uddeler IP adresser og du har fortsat kun eet lokalt netværk. Så burde det spille....
Avatar billede fendt1975 Nybegynder
03. december 2013 - 22:54 #2
Jeg blev anbefalet at købe Appel Airport Express - og faktum det er, at det VIRKER