Avatar billede strikemusic Nybegynder
06. april 2013 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skiftet udbyder nu virker mit domæne ikke længere

jeg har skiftet til fibernet og har et domæne ude i byen
jeg har sat mine ipadresser hos gratis dns til min nye adresse på wan siden 8.211.5.23 (adr er fiktiv)på *.domæne.dk, domæne.dk,
www.domæne.dk osv. Hvad er det liiige jeg har gjort forkert
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2013 - 13:00 #1
Se det er svært når vi snakker DNS og Firewall uden at vide noget mere specifikt.

Årsagen kan være mange fx. forkert åbning af port, manglende åbning af porte, blokeret porte fra fibernet (Hvilken udbyder er det?)

Kom med domæne og/eller IP så man kan se hvad der måske er galt ?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
07. april 2013 - 17:41 #2
domænet er it-mester.dk  webhost er unoeuro.dk
udbyder er SEAS-NVE
Avatar billede leif Seniormester
07. april 2013 - 23:27 #3
Domænet: it-mester.dk bruger følgende navneservere:
ns1.unoeuro.com
ns2.unoeuro.com
ns3.unoeuro.com

Domænet: it-mester.dk peger på IPadressen:

Så hvis du ønsker at domænet skal bruge GratisDNS og pege på anden anden IP skal du redelegere domænet til dem, men hvis din Webhost er unoeuro.dk skal du vil ikke pege dit domæne på din offentlige IP adresse på din internet forbindelse ?

Domænet it-mester.dk derudover fint, så hvis ovenstående er korrekt at det skal ligge hos UnoEuro så må SEASNVE have en fejl
Avatar billede strikemusic Nybegynder
08. april 2013 - 07:38 #4
Tak for det Leif jeg vil lige tage fat i SEAS-NVE jeg vender tilbage
Avatar billede strikemusic Nybegynder
08. april 2013 - 11:18 #5
dette er meget mærkeligt i google chrome kan jeg godt se den men ikke i internet explorer
Avatar billede strikemusic Nybegynder
08. april 2013 - 20:35 #6
Det fungerer nu bare ikke i ie men i google chrome