Avatar billede shemeri Praktikant
22. april 2013 - 13:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SMS Løsning

Hej,

Jeg prøver at finde en løsning til at sende SMS'er gratis. Dette skal bruges til en online webshop.

I dag er det billigt at sende sms'er og mange teleselskaber har ubegrænset SMS pakker.

Har kigget på SMS Modem men de kræver at man tilslutte den til en PC  så skal man have en pc tændt altid.

Er der noget WIFI eller lign. SMS Modem som man kan bruge som standalone server eller noget?

Eller en SMS modem som kan tilsluttes til en NAS server?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. april 2013 - 13:49 #1
Hvad med raspberry pi og et sms modem? Billig i køb og strøm...
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2013 - 13:57 #2
Jeg tror ikke du må købe en telefonpakke med ubegrænset sms, og så bruge den som sms-modul i en webshop.
Men kan sagtens tage fejl.
Avatar billede chalde Seniormester
22. april 2013 - 14:21 #3
Husk at tjekke vilkår inden du går i gang.
Som #2 er inde på, så har de fleste (hvis ikke alle) abonnementer en restriktion mod maskingenerederede SMS.
Her et eksempel fra Oister:
Beskederne må ikke være genereret automatisk/maskinelt eller være afsendt automatisk/maskinelt. Beskederne må heller ikke bruges til spamming, chikane eller kommercielt/markedsføring. SMS-beskederne må ikke være afsendt som Web-SMS.
http://www.oister.dk/Global/vilkaar/Vilkaar%20Mobil/Vilkaar_%20oister_mobil_%2010012013.pdf
Avatar billede shemeri Praktikant
01. maj 2013 - 16:25 #4
Hvad så hvis jeg købe en simkort hvor jeg betale pr. sms? Det er stadig billigere end online gateways.
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2013 - 11:10 #5
Du kunne jo købe et gsm module og smide et simkort i ja. Så kommer du ud i nogle "drifts" ting osv.
Et api til en sms gateway er sgu dejlig nemt at arbejde med. :o)
Avatar billede shemeri Praktikant
11. september 2013 - 10:39 #6
lukker