Avatar billede lurup Ekspert
01. juni 2013 - 23:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fange router

Jeg har et netværk men en nyere Yousee router.
Kan man på nogle måde forstærke dens signal ??
Har trådløs overgningskamera jeg ikke kan fange signal fra.

Hvis det ikke er mulig hvad kan man så gøre ??
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juni 2013 - 23:21 #1
Du kan købe en repeater og tilslutte og derved øge dækningen.. Du kan prøve og se i routerens konfigurations side om dens signal styrke kan justeres, men tror ikke da det udstyr udbydere levere ikke er specielt godt..
Avatar billede lurup Ekspert
01. juni 2013 - 23:35 #2
Bruger yousee roter som er godt et år gammel
Avatar billede lurup Ekspert
01. juni 2013 - 23:50 #3
Ang repeater..
Den sidder i stikkontakten , er det 1 ellers 2 man køber ??
Skal de sidde i samme gruppe i el skabet ??
Kan man få det samme ud af en alm router ?
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2013 - 01:31 #4
Hvor langt er der mellem routeren og kameraet?

Hvilken router har du?

Hvor mange vægge/mure/andre fysiske forhindringer er der mellem routeren og kameraet?

Du skriver i #3 om repeater: "Den sidder i stikkontakten". Betyder det, at du har en repeater siddende i stikkontakten, eller ...?
Avatar billede lurup Ekspert
02. juni 2013 - 09:20 #5
Hej
Min Router står på mit loft og mit kameraet er i et havehus med tagpap.
Så tagsten ---15 meter luft--- en gang tagpap.

Min Yousee router er en Netgear CG 2000

Jeg har ikke nogle repeater
Avatar billede wjens Guru
02. juni 2013 - 10:56 #6
Check først om din nabo har en wi-fi kørende på samme kanal.
Er det tilfældet, vil de to signaler drille hinanden.
Skift til en ledig kanal hvis det er tilfældet.

Check med et wi-fi analyze program.
Til Android telefoner kan du bruge: Wifi Analyzer (farproc).
Der findes tilsvarende til andre telefoner.
Avatar billede lurup Ekspert
02. juni 2013 - 11:02 #7
Kan jeg ikke bare skifte en en kanal der ikke er standart ?

Hvad er det du mener jeg kan/skal gøre ?
Avatar billede wjens Guru
02. juni 2013 - 11:38 #8
Wi-fi signalet er dårligere, hvis der er andre i nærheden på samme kanal. Check om det er dit problem. Hvis det er dit problem, så skift til en ledig kanal.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
06. juni 2013 - 08:40 #9
Et par ting at checke

1. Hvis du har din PC samme sted som dit kamera, kan du så fange det trådløse netværk ? (husk på at antennerne oftes er stærkere i en bærbar, end i et kamera)

2. Ændre kanal. Log in ind i routere og ændre kanalen du sender på. Hvis den står på f.eks. kanal 1, så prøv med 6 eller 11 etc. Brug ikke kanal 12 og 13.

3. Prøv at flytte routeren ned i huset. En router bør ikke stå på loftet. Har du "bare" tagpap på dit havehus :-)

4. Du kan også prøve med Powerlines hvor du kan køre netværk via el-ledninger. Det kræver en adapter ved routeren og en ved kameraet. Du kan få trådløse adaptere også, hvor den første er en standard og nr. 2 har indbygget access point.
Flaskehalsen ved disse løsninger er hvor godt el-netværket er, og hvor mange faser du skal over.

Har selv en som nedenstående, og den fungere helt fint.
http://www.dlink.com/dk/da/home-solutions/connect/powerline/dhp-w311av-powerline-av-500-wireless-n-mini-starter-kit
Avatar billede lurup Ekspert
06. juni 2013 - 11:12 #10
Tak smarte Benny

Jeg vil prøve sådan en...svare du lige