Avatar billede Unicco Nybegynder
21. juni 2013 - 12:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DGS.DK i mit program. Lovligt/Ulovligt?

Hej Eksperter,

Jeg har gentagende gange oplevet at sider har en DGS-søgeboks-funktion som virker sammen med deres hjemmeside. Det er en nem og hurtig måde for brugeren at få sin adresse m.v. ind i de korrekte bokse.

Jeg har selv udvilket noget i samme stil - dog i en anden sammenhæng. Det er i et Software-program, hvor brugeren ligeledes nemt kan indhente brugeroplysninger fra dgs.dk - ved blot at indtaste brugerens navn.

Mit spørgsmål er dog bare om der er nogen specifikke retningslinjer for dette - er det fuldt ud lovligt, eller er det komplet ulovligt?

Jeg står i den sag; hvor jeg ønsker at den nye smarte funktion skal ud til mine kunder via. en opdatering - men ønsker dog ikke at overtræde nogen lov.

Har forsøgt at læse dgs (dvs. eniro) retningslinjer igennem, men der står ikke noget specifikt om dette.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juni 2013 - 12:35 #1
Du skal spørge om lov for ikke at overtræde:

"Indholdet på tjenesterne såsom tekst, grafik, ikoner, billeder, lydfiler, software, mv. tilhører enten Eniro eller Eniros samarbejdspartnere og er beskyttet i henhold til ophavsretsloven og anden relevant lovgivning.

Uautoriseret kopiering, spredning eller offentlig fremførelse af Eniros tjenester eller dele heraf er i strid med ophavsretsloven og kan resultere i civilretlige såvel som strafferetlige sanktioner. "
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. juni 2013 - 13:13 #2
Samme problematik, dog uden et svar vedrørende private:
http://www.eksperten.dk/spm/982405
Avatar billede Unicco Nybegynder
21. juni 2013 - 13:53 #3
Har lige snakket med dgs.dk. Det vil koste 3000-5000 pr. system der har funktionen pr. år. Simpelthen alt for dyr funktion.
Avatar billede Unicco Nybegynder
08. juli 2013 - 21:35 #4
Svar