Avatar billede cheff_no1 Novice
01. juli 2013 - 19:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet/browsere

Hej,

Her de sidste to dage har mit internet/browsere været vildt langsomme. Og det gælder både IE og Mozilla.

Jeg har kørt en omgang Malwarebytes Anti-Malware, der fandt en enkelt fil, som jeg slettede uden problemer.

Dog har det ikke hjulpet på problemet.

Jeg har derefter kørt en Scanning med HiJackThis og fået følgende log:

Er der nogen der kan sige mig om der er noget "farligt" her?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 09:24:22, on 01-07-2013
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v10.0 (10.00.9200.16611)

FIREFOX: 21.0 (da)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Program Files\Real\RealPlayer\Update\realsched.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display\nvtray.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btplayerctrl.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Users\Cheff\Downloads\HijackThis.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: RealNetworks Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\ProgramData\RealNetworks\RealDownloader\BrowserPlugins\IE\rndlbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: PDF Architect Helper - {3A2D5EBA-F86D-4BD3-A177-019765996711} - C:\Program Files\PDF Architect\PDFIEHelper.dll
O2 - BHO: Ad-Aware Security Add-on - {6c97a91e-4524-4019-86af-2aa2d567bf5c} - C:\Program Files\adawaretb\adawareDx.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: PDF Architect Toolbar - {25A3A431-30BB-47C8-AD6A-E1063801134F} - C:\Program Files\PDF Architect\PDFIEPlugin.dll
O3 - Toolbar: Ad-Aware Security Add-on - {6c97a91e-4524-4019-86af-2aa2d567bf5c} - C:\Program Files\adawaretb\adawareDx.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDVCPL] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [BTMTrayAgent] rundll32.exe "C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmshell.dll",TrayApp
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] C:\Program Files\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\Windows\RaidTool\xInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Download Assistant] C:\Windows\system32\rundll32.exe C:\Windows\System32\LogiLDA.dll,LogiFetch
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "c:\program files\real\realplayer\Update\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Browsing Protection] "C:\ProgramData\Ad-Aware Browsing Protection\adawarebp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Antivirus] "C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\AdAwareLauncher" --windows-run
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-2006225401-4024779969-2571903123-1006\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'UpdatusUser')
O4 - HKUS\S-1-5-21-2006225401-4024779969-2571903123-1006\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'UpdatusUser')
O4 - Startup: OpenOffice.org 3.3.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Program Neighborhood Agent.lnk = ?
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O9 - Extra button: HP Smart Print - {22CC3EBD-C286-43aa-B8E6-06B115F74162} - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Smart Print 2.0\smartprintsetup.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: HP Smart Print - {22CC3EBD-C286-43aa-B8E6-06B115F74162} - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Smart Print 2.0\smartprintsetup.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmshell.dll,-247 - {bd707fe6-39f6-4bda-9265-86a76719bdc5} - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmiesend.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmshell.dll,-247 - {bd707fe6-39f6-4bda-9265-86a76719bdc5} - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmiesend.htm
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O23 - Service: Ad-Aware Service - Lavasoft Limited - C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\AdAwareService.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - Unknown owner - C:\Program Files\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Device Manager - Motorola, Inc. - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\devmgrsrv.exe
O23 - Service: Bluetooth Media Service - Motorola, Inc. - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\audiosrv.exe
O23 - Service: Bluetooth OBEX Service - Motorola, Inc. - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\obexsrv.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - D:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: PDF Architect Helper Service - pdfforge GmbH - C:\Program Files\PDF Architect\HelperService.exe
O23 - Service: PDF Architect Service - pdfforge GmbH - C:\Program Files\PDF Architect\ConversionService.exe
O23 - Service: RealNetworks Downloader Resolver Service - Unknown owner - C:\Program Files\RealNetworks\RealDownloader\rndlresolversvc.exe
O23 - Service: Ad-Aware (SBAMSvc) - GFI Software - C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\SBAMSvc.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

--
End of file - 9156 bytes

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 19:19 #1
Prøv denne også:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 19:23 #2
En ting som jeg bider mærke i:
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware Antivirus] "C:\Program Files\Ad-Aware Antivirus\AdAwareLauncher" --windows-run

Man bør ikke køre med 2 antivirusprogrammer samtidigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 19:26 #3
Ellers kan jeg ikke umiddelbart se noget, som AdwCleaner vil rydde op i når den køres. Der er nogle toolbars som der bliver fjernet hvis du bruger denne.
Der er sikkert også programmer du ikke behøver i opstart.
Men det kan du evt rydde op i.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. juli 2013 - 20:21 #4
Som i #2
Jeg tænker dog på ad-aware+Avast+Malwarebytes, det er tre gode ting, men alle 3 på en gang hmm. De vil alle 3 gå i aktion når du går på nettet.

Så er der Sidebar.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 20:32 #5
#4 Malwarebytes sammen med kun et antivirusprogram (AVG Pro her) er normalt ikke noget problem , da det jo primært tager sig af malware.
Har kørt på den måde i flere år uden problemer eller hastighedstab, hvad jeg umiddelbart kan mærke.

Ja jeg har også hørt at sidebar skulle være en krævende sag at have kørende.
Bruger den ikke på den anden pc som kører Win 7
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. juli 2013 - 21:06 #6
#5
Helt korrekt, jeg har den også kørende, men her er der tale om et kinderæg "hele 3 ting på en gang" :-)

Jeg har læst om kollisioner mellem de forskellige programmer, men ikke som hvis det var to AV programmer.

Og jeg har da heller ikke haft problemer.
Men jeg vil foreslå at cheff_no1 Kigger på de forskellige logs i både de 3 programmer og i systemloggen.

Der er ikke noget der ser alvorligt ud, andet end de omtalte problemer.
Men en simpel opdatering af en base kunne skabe problemer.

Og lige en ting til cheff_no1, Firefox er lige blevet opdateret til v22.0
Prøv at se om din er opdateret, hvis den er(automatisk) så se om problemet kan stamme derfra.

Som du med sidebar, jeg bruger den ikke, jeg har dog selv testet det i Vista og der rev den stort set forbindelsen fra hinanden, en grim ting :-/
Avatar billede cheff_no1 Novice
02. juli 2013 - 06:38 #7
Hej igen.

Nu har jeg prøvet alle de ting I har nævnt kunne være galt. Intet synes at virke....
Nu har jeg så formateret min D-drevs-partition på harddisken her hen over natten og det ser nu ud til at skidtet kører.

Jeg er nede på kun at have Avast Antivirus kørende. Grundet til at Adaware også var der var i et forsøg på at finde en evt. virus/ad-ware som Avast måske ikke kunne se.

Mozilla er afinstalleret for en stund. Men vil dog blive hente igen om et par dage, hvis nettet kører ok.

Hvis så fremt, at det ikke virker om et par dage. Formaterer jeg hele comp og starter på en frisk. Det er jo nogle gange engodting. :-)

I for alle sammen et point hos mig for jeres svar. Pointsne i denne sammenhæng bliver lidt tilfældigt.

Men tak for jeres svar, skal I have.

Cheff_no1
Avatar billede cheff_no1 Novice
02. juli 2013 - 06:41 #8
@jensenjs

Hvordan slap du af med sidebar.

Jeg synes ikke jeg kan få skidtet væk.

Og svar gerne som svar, så jeg kan give point til nogen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. juli 2013 - 09:36 #9
I Windows 7 er det letteste at hente et FixIT redskab fra Microsoft

http://support.microsoft.com/kb/2719662

Det er lidt nede på siden
under ikonet står der

Disable Windows Sidebar and Gadgets
Microsoft Fix it 50906
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2013 - 15:58 #10
#7 svar
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. juli 2013 - 16:52 #11
Jeg springer over
Avatar billede cheff_no1 Novice
02. juli 2013 - 18:18 #12
Vi takker.

Kan da lige oplyse at det bliver en fuldkommen geninstallation her senere i aften.

Skidtet kører stadig ad helvede til....