Avatar billede anitaridderberg Nybegynder
04. juli 2013 - 09:55 Der er 17 kommentarer

Windows firewall nægter agdang til Firefox og Chrome

Hejsa,

Jeg har siddet og kigget lidt rundt men kan ikke rigtigt finde det der kan hjælpe mig. Min Windows Firewall nægter med jævne mellemrum adgang til at min Firefox kan tilgå nettet.
Jeg har været under Windows firewall > tillad et program genne Windows firewall > skift indstillinger og derfra både fjernet firefox og sat den til igen. Har endda haft genstartet flere gange ind i mellem for at se om det også skulle virke.

Jeg havde problemet i sidste uge og rodede med det i et par timer hvorefter det pludselig virkede. Nu da jeg startede computer op var fejlen der pludselig igen. Det virkede fint igår.

Jeg forstår ikke hvorfor den pludselig gør det ud af det blå (det gør den sikkert ikke, det virker bare sådan)

Hvad skal jeg gøre for at fikse problemet?

Kan det være min antivirus (Norton 360) der driller?

Ser frem til svar for jeg kan ikke fordrage at bruge Explorer, hvilket så er det eneste der virker lige pt. (Har prøvet det samme med Chrome..)
Avatar billede tiger_dk Mester
04. juli 2013 - 10:38 #1
hent det her
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner og gem det på skrivbordet

Dobbeltklik på adwcleaner.exe.
Klik på Slet.
Bekræft hver gang med OK.
Din computer vil (muligvis) blive genstartet automatisk.
En tekstfil åbnes efter genstart.
Kopier venligst indholdet af denne logfil i dit næste svar.
Du kan finde logfilen her C: \ AdwCleaner [Sn]

virker det evt. nu, det her renser maskinen, hvis der er kommet noget utøj på maskinen !
Avatar billede tiger_dk Mester
04. juli 2013 - 10:54 #2
det er faktisk et godt værktøj det er her, jeg bruger det selv engang i mellem ! Det er nogen gange imellem, der godt kan have sneget sig noget ind på maskinen uden sit videne, også rydder det her program op efter en !
Avatar billede thov Forsker
04. juli 2013 - 11:01 #3
Din Norton 360 er også en firewall, så du skal deaktivere Windows' firewall'en.
For at være sikker på at den holder sig væk, kører du services.msc, bladrer ned til 'Windows firewall' og slukker for den der.
Avatar billede anitaridderberg Nybegynder
04. juli 2013 - 11:41 #4
Hey - tak for jeres hurtige svar. Faktisk prøvede jeg efterfølgende at afinstallere Norton også virkede det!

Har før haft problemer med Norton så nu kører jeg med AVG Free indtil videre.
Snakkede med vores Webmaster som synes det nok var den bedste ide at droppe Norton også køre med AVG i stedet når nu den gentagne gange gik ind og lavede ulykker.
Hvad er jeres råd?

@Tiger_dk - vil du stadig anbefale at "rense" maskinen med det du har foreslået?

Tak for hjælpen!
Avatar billede thov Forsker
04. juli 2013 - 11:53 #5
AVG er nok ikke den bedste gratis løsning.
Hvad med Comodo i stedet for http://download.cnet.com/Comodo-Internet-Security/3000-2239_4-10460704.html
Avatar billede anitaridderberg Nybegynder
04. juli 2013 - 12:07 #6
Hvorfor mener du ikke AVG er den bedste løsning?
Det synes jeg nemlig jeg hører fra stort set alle andre der ved lidt om det (jeg er halvblank i min viden når vi når hertil, nemlig)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 12:40 #7
Hvorfor mener du ikke AVG er den bedste løsning?
Det synes jeg nemlig jeg hører fra stort set alle andre der ved lidt om det (jeg er halvblank i min viden når vi når hertil, nemlig)

Det fremgår af deres hjemmeside at det ikke beskytter imod :
http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download

1.Hacker
2.phishing ( Netbank og Online shopping )
3.Mail der er inficeret
4.Download der er inficeret
5.IM instant messaging der er inficeret ( på facebook o.l. )

Så held og lykke med AVG free.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2013 - 16:16 #9
#8 Jeg troede at søjlen skulle være så høj som muligt i den der AV test.

Som jeg ser resultatet i testen er AVG bedre end Comodo.
Men det er muligt jeg tager fejl.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 17:14 #10
#8 Jeg troede at søjlen skulle være så høj som muligt i den der AV test.

Hvilke søjle, hvis det er dem under Protection skal felterne helst være tomme, som det er i dem øverst oppe.

Som jeg ser resultatet i testen er AVG bedre end Comodo.
Men det er muligt jeg tager fejl.

Næ, AVG er bedre i den test. Mon ikke Comodo har udbetalt 500 $ til en hel del, der har fået deres computer inficeret. Hvis der overhoved er nogle der gider at sagsøge comodo.
http://www.comodo.com/news/press_releases/2010/04/comodo-internet-security-complete-v4.html
Avatar billede thov Forsker
04. juli 2013 - 18:05 #11
Comodo er med firewall, det er AVG så vidt jeg kan se, ikke.
En sammenligning er derfor ikke så ligetil, desuden kan alle den slags tests tilpasses, så resultatet kan fastlægges på forhånd :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2013 - 19:40 #12
#10 "Hvilke søjle, hvis det er dem under Protection skal felterne helst være tomme, som det er i dem øverst oppe."

Du må meget undskylde, men sådan fortolker jeg ikke dette skema.
Så skulle Norton, Kaspersky og F-Secure jo være en dårlig beskyttelse (protction).

Hvordan AV programmer er i praksis er der sikkert lige så mange svar på som der er personer.
Jeg har på min pc kørt med AVG i en pro udgave i flere år sammen med Malwarebytes Pro, og Comodo free firewall, og har ikke haft problemer med beskyttelsen, på noget tidspunkt.

#11 Jeg tvivler på at AV-Test favoriserer nogle programmer frem for andre.
Alle programmer bliver jo testet med det samme inficerede indhold,så det kan jeg ikke forstå du skriver.
Avatar billede tiger_dk Mester
05. juli 2013 - 08:32 #13
anitaridderberg - nej bare ignorere min kommentar !
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2013 - 09:20 #14
#12 læg mærke til at der står 100 % i Protection, der er altså ikke sluppet noget malware ind på computeren.
http://www.av-test.org/no_cache/en/tests/test-reports/?tx_avtestreports_pi1%5Breport_no%5D=130510

http://i.imgur.com/1BrZ7Pz.png

#11 ja AVG antivirus er ikke med firewall og .....

AV TEST er et af de mest velrenommeret laboratorier der tester sikkerhedsprogrammer. Og så er de ikke reklame finaseret. Så der er ikke nogen grund til at sætte spørgsmålstegn ved dette laboratorium.

Hvad begrunder du din anbefaling af Comodo med, udover at det er gratis.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2013 - 13:09 #15
#14 Jamen så er vi jo enige i måden at aflæse på :-)
Ja jeg har da også 100 % tillid til de tests de laver.
Jeg har ikke specielt anbefalet den. Den virker godt i den sammensætning af sikkerhedsprogrammer jeg bruger.
Kørte først med en pro udgave af ZoneAlarm, men den måtte jeg droppe. Jeg havde et problem med at den "nappede" halvdelen af min internet hastighed, og jeg kunne ikke finde en løsning på det.
Prøvede så 3 gratis alternativer, men følte at Comodo var det der kørte bedst.
I mit opsæt er det kun firewall delen der er aktiveret i Comodo.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2013 - 16:54 #16
#15 Jeg har ikke specielt anbefalet den. Den virker godt i den sammensætning af sikkerhedsprogrammer jeg bruger.

Det var et spørgsmål til thov ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2013 - 17:00 #17
Nå ja det kan jeg da godt se nu ;-)