Avatar billede Jesper123124 Nybegynder
31. juli 2013 - 13:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opstart af firma - Hjemmeside

Hej.
Mit navn er Jesper og jeg er 14 år gammel.
Jeg har tænkt længe på og prøve, at opstarte et lille firma. Jeg ved godt det er svært, men jeg vil bruge min alder som fordel ved jeg ikke har nogle udgifter, og derfor vil jeg kunne handle med nogle gode priser. Jeg har dog et lille problem med en hjemmeside. Jeg ved ikke hvordan man gør. Har forsøgt mig lidt med wordpress "www.Wordpress.com", men uden succes. Jeg vil derfor gerne høre om der var en der havde styr på dette emne. Det skal ikke være en hjemmeside der siger "WOW", men den skal være simpel og nem og finde rundt i. Jeg kan ikke give penge for det, men dog et stort tak. Det skal helst være en person der har skype fordi det  vil give nogle gode kommunikations muligheder. Så er der lige det hvor man får det fra. Jeg aner det ikke, men hvis der er en der vil hjælpe mig med hjemmesiden og jeg kommer lidt længere så dette vil blive mulig vil jeg med det samme finde ud af det.. Hjemmesiden skal nok hedde "Fiskeri Centralen" og primært sælge fiskegrej, fiskefilm og hvad der ellers er inde i den kategori. Jeg tror på det kan blive stort da jeg har undersøgt markedet og alt hvad jeg kunne finde var dyrt og uoverskueligt. Håber og høre mere..
(En der har styr på hjemmeside og internet handel søges)

Med venlig hilsen Jesper.
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. juli 2013 - 14:07 #1
Hej Jesper,

Hvis du vil holde udgifterne nede, så må du tage arbejdshandskerne på og læse hvad du har brug for at vide om e-handel og hjemmesider.

Jeg vil anbefale dig en server hvor du kan installere Wordpress eller Joomla automatisk.
Avatar billede Jesper123124 Nybegynder
31. juli 2013 - 14:19 #2
Jeg har prøvet og lege lidt med det der wordpress, men kunne godt bruge lidt hjælp til det. har sat og set videoer i over 3 timer nu, men kan stadig ikke helt forstå det.
Avatar billede Jesper123124 Nybegynder
31. juli 2013 - 14:21 #3
Vil gerne have en hjemmeside op og køre, men vil ikke bare lige smide 6.000 i det for og få en.
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
31. juli 2013 - 15:00 #4
Hej Jesper.

(Fedt endeligt med en jævnaldrende på Eksperten) Jeg forstår ikke helt hvad du vil med Wordpress, når du skal lave en webshop... Der vil jeg foreslå et system der er lavet spcifikt til det, fx magento. Her er der mulighed for indkøbskurv, produkter, kategorier, forsendelses pris og mange andre nyttige ting.

Men at bruge 3 timer på at se videoer med at installere det, er vist en smule overkill ;)

For det første, skal du have fat i et webhotel. Har du det, eller ved du hvad det er? Du kan både få et gratis og et betalt, men jeg vil anbefale at du køber et - for så får du som regel bedre support, bedre hastighed, mere plads og din egen .dk adresse, hvis du ønsker det. Specielt det med en .dk adresse er rigtig godt, specielt i forhold til, at det virker meget mere troværdigt og seriøst i forhold til et sub-domæne.

Men hvis du ikke ved hvordan man installerer det manuelt, så vil jeg anbefale dig, at finde et webhotel med 1-click install, sådan at det bliver installeret automatisk.

Her kan fx. meebox bruges. Deres billigste pakke kommer til at koste 214 kr. for et år, med din egen .dk adresse. Der er 1-click install til mere end 120 forskellige engines/scripts/system heribland Magento.

Men jeg tror ikke lige umiddelbart der er nogen som gratis vil sætte det hele op for dig, men jeg kan da tage fejl...

Held og lykke ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2013 - 15:03 #5
inden du går videre: har du accept fra en forældre/værge der kan stå for de nødvendige underskrifter og bank/skat osv...
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
31. juli 2013 - 15:09 #6
Claes: Du skal jo ikke betale skat af de første 50.000 du tjener om året, og han når næppe over det - så den del er sansynligvis ikke nødvændig. Men er det egentligt overhovedet lovligt at eje et "firma" når man ikke er myndig?
Avatar billede LucasLP Nybegynder
31. juli 2013 - 15:40 #7
Han kan vel få sine forældre til at "eje" det?
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
31. juli 2013 - 17:41 #8
Tja... Men det virker alligevel lidt op ad bakke at åbne en webshop hvor man sælger fiskegrej, for jeg tvivler lidt på, at han har nok kapital til at få opbygget et habilt lager.
Avatar billede Jesper123124 Nybegynder
31. juli 2013 - 19:30 #9
Hej alle sammen.. Tak for jeres svar.. Den med magento virker som en god ide.. Så skriver du det med om jeg kan opbygge et lager.. Tror jeg har en rimelig løsning på det problem. Hvis det kommer op over de 50.000 så har jeg en løsning.. Mit efternavn er Eybye og min far/famillie Ejer et selvskab ved navn Eybye Invest.. Hvis det kommer op på niveau, hvor jeg får brug for banker vil jeg nok lægge det der ind over. Har set masser af eksempler på unge (13-18 årige) der selv har startet firmaer.
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
31. juli 2013 - 19:59 #10
Ja, okay - det er bare altid godt at have styr på.
Problemet med lageret er ikke, at det ikke må overskride 50.000 men istedet at det ikke er sikkert at du har nok start-kapital til at skaffe dig et lager som du kan begynde at sælge fra.
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
01. august 2013 - 18:41 #11
Hejsa
Melder mig gerne til at sætte din shop op i wordpress, opencart, shopify, ja eller hva system du nu ønsker.
Hvis det skulle have nogen interesse kan du kontakte mig på skype  casper.heltborg
Mvh Casper
Avatar billede magic-mouse Novice
02. august 2013 - 11:16 #12
OK lidt pointers!

1. Du skal betale SKAT af første krone, dvs. alt du tjener skal beskattes. Du skal ikke betale MOMS af de første 50.000 kr, dvs. du behøver ikke have et registeret firma for at sælge under 50.000.

2. Få et bank konto fra dag 1. Der findes ikke noget mere kedeligt end at sidde med skat/moms problemer fordi man har blandet sin privat økonomi og firma økonomi sammen.

3. Gem alle kvitteringer du får. Alt fra køb af web domain, til printer patroner. Du vil ha dem til når du registere firma.

4. Få hjælp, det er ingen skam, firma som Dustinhome, CDON og andre store firma ansætter konsulter. I dit tilfælde kan du bruge Eksperten gratis, dine forældre eller andre med kundskaber.

5. Du er velkommen til at skrive til mig ang. enkelte spørgsmål. Jeg har arbejdet på alle sider af bolden -  fra at pakke vare og sende dem, til betalingsløsninger, til at udvikle og sætte op web butiker. Samtidig har jeg et godt kundskab omkring div jura.

6. Det er fuldt lovligt at registere firma i danmark hvis man er under 18 år gammel. MEN! min anbefaling til dig er at alliere dig med en voksen, da mange desværre ikke finder unge entreprenøre seriøse med hensyn til indkøb, finanser og pålidelighed.
Avatar billede tobrukDk Novice
02. august 2013 - 12:45 #13
Du kan lærer mere her omkring programmering og webshop.

http://www.nemprogrammering.dk/