Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
10. august 2013 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Drupal

Hej venner ;-)
Jeg har downloaded Drupal for at lave en simpel hjemmeside med eget domæne, men efter at have pakket ZIP-filerne ud er der ikke nogen exe-fil??? Hvordan åbner man programmet???
Avatar billede kurdo Novice
10. august 2013 - 22:06 #1
har du dit eget domæne?

1. bruge ftp til at logge på din egen domæne.
2. upload filerne og gå ind på den mappe hvor drupal er installeret så kører det derfra.

det er nok bedst for dig hvis du søger efter en how to guide til at installere drupal på YOUtube.

men jeg kan sig så meget at der ikke er nogen .exe fil, men en index.php fil som sørger for det hele for dig.
Avatar billede asbury Praktikant
11. august 2013 - 13:08 #2
Som Kurdo skriver du skal upload det til dit domæne og "installer" derfra. Forholdsvis simpelt du skal dog på forhånd have nogle informationer parat. Det er navnet på din mysql database og et password til samme . Disse cms systemer fungere med denne database og kan ikke oprettes hvis den ikke får adgang.
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
11. august 2013 - 13:27 #3
Tak til jer begge, men det er næsten sort snak for en amatør som mig... Skal jeg bruge et ftp program, eller er det i drupal det ftp funktionen ligger? hvad er en mysql database? hvor får jeg koderne fra? osv. osv. Nej, jeg leder efter et HELT simpelt designer program hvor jeg kan arbejde visuelt/grafisk. Nogen forslag?? Jeg har ikke lavet webdesign siden 1997, og skal bare lave en HELT enkel side med tre "knapper" og tre undersider,,, krydret med lidt billed materiale ;-)
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
11. august 2013 - 13:36 #4
asbury, hvordan kan det være du har et grimt uskarpt billed af din opvask øverst på din side der skal få hjemmesidekunder til?? hihi...
P.s. hvis i vil have point, så læg lige et svar :-)
Avatar billede asbury Praktikant
11. august 2013 - 18:13 #5
Hej Ramsing har rodet lidt rundt med min side og kunne godt lide ideen om at få orden på sin uorden ved hjælp af en opvask, men det kan godt være ideen ikke helt holder :-) .
Er ikke helt sikker på hvad du mener med et simpelt design program ? men drupal er måske lidt mere komplicerede end det du har brug for jeg ville forslå at du kikker på wordpress meget nemt at installere og masse layout muligheder. Men du skal stadigvæk bruge et ftp program med mindre at dit webhotel tilbyder en oneclick installation . Men det er ikke svært :-) alle cms systemer bruger en mysql database det er der ingen hokus pokus i. www.Wordpress.org www.wp-danmark.dk
Avatar billede ramsings.dk Nybegynder
12. august 2013 - 22:12 #6
den opvask er ikke pæn, men forklaringen hjalp dog lidt på forståelsen... men den er det jo ikke alle der får ;-) Billedet er trukket helt vildt skævt også... bare min mening altså.. hihi. Asbry, nu har jeg downloaded og udpakket filerne, men jeg forstår ikke hvordan det er "nemt at instalere"... Der er f.eks, ingen exe fil...??
Avatar billede asbury Praktikant
12. august 2013 - 22:30 #7
Hvilken har du downloadet ? Det er meningen du skal uploade filerne til dit webhotel . Hvis det f.eks er wordpress skal ud når du har lagt mapperne ud på dit webhotel går ind på www.ditdomæne.dk/wp-admin/install.php og derefter følge den vejledning der kommer op . Som jeg skrev tidligere er det nødvendigt med nogle data som du skal taste ind for at får det til at fungere. Hvis du ikke har . f.eks. dreamweaver eller andet edit program skal du bruge et ftp program til at uploade :-)

Her er en vejledning
http://codex.wordpress.org/Installing_WordPress

Hvilken webhotel bruger du ?

Jeg kan godt installere det for dig mod betaling :-) !