Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
19. august 2013 - 10:04 Der er 16 kommentarer

Flytte wordpreaa

Hej.

Jeg skal have flyttet min wordpress fra en webside til en anden.. Har ikke prøvet endnu og vil gerne høre om der er en, eller måske flere, der ved hvordan man gør det..

Er det noget med jeg skal hente filerne fra webside 1 og overfører dem til webside 2?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2013 - 10:39 #1
Ja, du skal have flyttet alle filerne og rette lidt i databasen. Der er tonsvis af guides på nettet, om hvordan man gør.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2013 - 10:40 #2
PS. Tabellerne fra databasen skal selvfølgelig også med.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2013 - 10:41 #3
Her er det første eksempel på google:

http://emil.arffmann.dk/235/flyt-wordpress-til-ny-server
Avatar billede LNG.DK Novice
19. august 2013 - 10:49 #4
Skriv en pb hvis du får problemer så hjælper jeg gerne.
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
19. august 2013 - 11:40 #5
Mange tak for svar.. Venter pt på at one har flyttet siden og prøverder, så jeg vender tilbage inden for et par dage:-)
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
19. august 2013 - 11:42 #6
Ps. Nu spørg jeg måske meget dumt, men hvis man læser den guidedu har sendt.. Så står der ar man skal eksporter det gamle og så impotere, kan man ikke nøjes med de to skridt? Altså bare installere wordpress på den nye og så bare impotere?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2013 - 11:58 #7
Det jeg plejer at gøre når jeg flytter en WP-side, er at downloade alle filer og tabeller lokalt (så har man dem også som en backup), uploade til ny server, rette i config-filen og til sidst rette i databasen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2013 - 12:03 #8
#4

Jeg tror der er noget du har misforstået med eksperten.dk.

1. Alt hjælp sker i oprettet tråd ellers er det ikke til meget hjælp for andre der søger på eventuelt samme problemstilling
2. Svar lægges kun hvis man har svaret på opretters spørgsmål og det har hjulpet til en løsning af opretters problem
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
19. august 2013 - 15:58 #9
#7
Når jeg er i phpmyadmin skal jeg så ind under "Export" og så bare tage den? Og så bare import den på den nye server?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2013 - 16:38 #10
I princip ja.
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
19. august 2013 - 16:50 #11
Okay men ifølge den guide du har linket til skal man slet ikke pille ved phpadmin..
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. august 2013 - 17:07 #12
Nej, men hvis du læser hvad jeg skriver i #3, så står der bare at det er det første link jeg fandt, jeg har ikke selv læst det igennem. Søg selv på google og vælg den tutorial/gennemgang der passer dig bedst.

Skulle der gå ged i den, så har du altid en backup (hvis du altså vælger at downloade alt lokalt, hvilket er at anbefale).

I #7 beskriver jeg hvilken metode der passer mig bedst.
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
20. august 2013 - 11:38 #13
Jeg har godt nok store problemer med at finde wp-config.php..
Nogen ide om hvor den kan være?
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
20. august 2013 - 11:43 #14
Dumme mig.. Den er fundet :)

Kan du måske forklare mig kort hvad der skal ændres i databasen og ikke mindst hvor man gør det?

Står der ikke noget om i de guides jeg har fundet
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. august 2013 - 16:22 #15
I wp_options skal du finde dine gamle url'er (2 stk) og ændre dem til din nye url. Når du har gjort det kan du logge ind og installere et plugin der hedder search and replace. Med det plugin kan du søge efter gamler url'er (billeder, links osv) og erstatte dem med din nye url.
Avatar billede WannabeGeek Nybegynder
23. august 2013 - 07:41 #16
Virkede fint.. Smider du lige et svar? :-) Og mange, mange tak for hjælpen!