Avatar billede strauss_90 Nybegynder
22. august 2013 - 11:12 Der er 2 kommentarer

Opsætning af et fotoalbum der kan vises på en anden side, men dog stadig har sine "rødder" på egen side.

Hejsa alle i kære eksperter

Jeg sidder i den situation at jeg skal bruge et fotoalbum-system som jeg ikke lige selv kan gennemskue hvordan skal sættes op.

Her er ideen bag:

Jeg arbejder som fotograf, og mine albums skal ofte vises på andre hjemmesider (lokalaviser). Basalt er det jeg leder efter en måde hvorpå jeg kan sende dem noget kode/script/link/iframe af en slags, som de så kan sætte ind i den artikel hvor fotoalbummet skal ligge.
Så... ja, basalt leder jeg efter noget hvor jeg kan lægge mine fotos op på min egen FTP-server, og så bare sende dem en mail med en kode/script/link/iframe de så bare smider ind. Istedet for at jeg skal til at sende dem alle fotosne, som de så selv skal lave et album af.
Grunden til dette er at jeg helt skal spare avisen for at skulle bruge ressourcer på dette, da jeg derved nemmere kan få bragt mere materiale på hjemmesiderne.

Når dette er sagt er der en lille ting mere der dog er relativt vigtigt. Avisen skal nemlig kunne måle de clicks der måtte komme på artiklerne. Ikke nødvendigvis på hvert enkelt foto, men de skal gerne kunne se at billederne trækker en smule trafik.

Håber der står til at løse.
På forhånd tak.

Hvis I måtte have nogle spørgsmål til mig, ja så bare spørg løs!
23. august 2013 - 08:30 #1
... jeg tror ikke at avisen vil være interesseret i at bare 'LINKE' til externe resourser for foto/filer på hjemmesiden ?
Avatar billede strauss_90 Nybegynder
23. august 2013 - 10:09 #2
Altså som landet ligger lige nu, sender jeg jo fotosene til dem, og så laver de selv gallerier.
Der er tale om et sted mellem 50-70 fotos om måneden (der er tale om holdbilleder af forskellige ungdomshold). Dette tal bliver ihvertfald ikke mindre inden for den nærmeste fremtid.
Derfor har de udspurgt sig muligheden for at jeg kunne oprette et album og sende dem det. Således at de ikke skal gøre andet end blot at sætte "koden" ind.
Dette er for at spare dem flest mulig ressourcer. Hvilket jeg selvfølgelig har interesse i, da det derved betyder jeg får flere fotos lagt op.