Avatar billede kitteq Nybegynder
01. september 2013 - 17:34 Der er 1 kommentar

Hvilket cms-system, kalender

God søndag til alle.

Jeg har brug for lidt input omkring valg af cms.
Systemet skal bruges til hjemmeside for behandlere, bestående af nogle statiske sider med tekst, profiler for de enkelte behandlere, et billedgalleri, nyheds side og en kalender.

Der skal ikke kunne gives kommentarer på siden og der er ikke brug for at andet end at et par admins kan rette/logge ind.

Sidens vigtigste del er kalenderen, derfor vil det også være den der skal afgøre valget af system.
Kort fortalt skal kalenderen kunne vise et månedsvis overblik over hvilke behandlere der træffes hvilke dage, det knap så enkle er måden kalenderen skal fungere på.

Ønsker/"krav" til kalenderen.

Frontend:
Månedsvis oversigt (ikke listevisning)
Mouse over funktion på de indsatte behandlere/begivenheder (som f.eks. her http://www.innter.net/de/inntercms/homepage/kalender.php )
Mulighed for at klikke på de indsatte behandlere/begivenheder og komme til deres egen side (som er en del af "hovedsiden")
Mulighed for mere end en begivenhed/behandler pr. dag

Backend:
Godt overblik, gerne vist som en kalender som i f.eks. googles kalender
Mulighed for at gentage begivenheder f.eks. hver anden onsadg frem til en given dato
Mulighed for at rette i en enkelt begivenhed i en serie (uden at påvirke de andre)
I det hele taget kunne en kalender som googles virke perfekt i backend, men den mangler desværre lidt i frontend.

Jeg har prøvet med lidt forskellige systemer, men det tager godt nok lang tid hvis jeg skal installere alle forskellige cms sytemer for at kunne afprøve de forskellige kalender-moduler, det er jo en jungle at finde ud af.

Jeg håber ovenstående er til at forstå, ellers uddyber jeg gerne.

På forhånd tak ;-)
Avatar billede mp1982 Novice
07. september 2013 - 23:48 #1