Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
02. september 2013 - 11:43 Der er 2 kommentarer

Pris på CPM

Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet og i andre debatindlæg, men er stadig lidt i tvivl om prisfastsættelsen.

Jeg har faktisk to spørgsmål, derfor lidt ekstra point:

1. CPM betyder "Cost Per Mille" og som jeg læser det direkte antal visninger og ikke unikke brugere på ens site? Dvs. hvis man har fx. i alt 10 sider og et banner er i toppen af alle sider, så kan den samme bruger få i alt 10 visninger ved en komplet gennemgang, og flere hvis man klikker frem og tilbage.

2. Min side www.begravelsepriser.dk må betragtes som et nichesite og jeg er lidt i tvivl om CPM prisen. Brugere der ser det må betragtes som en direkte del af en målgruppe såfremt en annonce omhandler noget om begravelse.
Avatar billede mp1982 Novice
07. september 2013 - 23:39 #1
Hej

CPM er som du selv skriver det prisen for 1.000 visninger. Hvis der er 2 reklamer (Ads) på en side vil det kunne betegnes som 2 visninger(impressions)

Hvis brugerne klikker på 10 forskellige sider med 2 reklamer vil det være 20 visninger.

Hvilken pris du skal tage er op til dig selv. Når du sælger dit produkt, vil du kunne føle dig frem til, hvilken pris du kan få.

CPM variere meget fra domæne til domæne. Når det så er sagt er din side rimelig målrettet og du vil derfor muligvis kunne få lidt mere for din CPM.
Avatar billede Skyggen78 Nybegynder
11. september 2013 - 08:36 #2
Tak for svar på det første spørgsmål.

Ang. spørgsmål 2, så er jeg sikker på der er mange der allerede har følt sig frem med et niche site. Jeg ville gerne pejles lidt mere ind på prislejet for ellers kan man jo nemt starte for lavt, eller skræmme annoncører væk med for høj en pris.