Avatar billede Falconjet Nybegynder
02. september 2013 - 13:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vedhæftede wordfiler bliver skrivebeskyttet!

Når vi mailer en vedhæftet word-fil fra en af vore mail konti til en anden af vore mail konti, er word-filen skrivebeskyttet, når den åbnes i den anden ende. - Vi bruger Thunderbird som mail program.
Det er ret iriterende - hvad kan vi gøre?
Avatar billede NCG Novice
02. september 2013 - 16:15 #1
Hvis det er et dokument man vil rette i, så er det altid en god ide at gemme det først.

Ellers er der sikkert hjælp at finde på Mozilla's support forum, der lytter deres udviklere normalt med :)
f.eks. http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=9501689&sid=acdb5aeef7984979b69826d1e597950a#p9501689
Avatar billede Falconjet Nybegynder
02. september 2013 - 17:13 #2
Det er klart - og jeg kan også klare problemet ved at kopiere teksten over i et nyt dokument. Det er dette ekstra besvær jeg gerne vil undgå.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2013 - 17:24 #3
når du har åbnet et doc i thunderbird, så (som det første) vælg 'gem som' og gem doc i fx dokumentmappen. Derefter burde du kunne redigere i det.
Avatar billede Falconjet Nybegynder
13. september 2013 - 09:48 #4
Ja det må være måden at gøre det på.