Avatar billede Baltzerh Praktikant
08. september 2013 - 16:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genindstalleringen af OS X på min MacBook Pro

Jeg har i et stykke tid kørt med windows 7 som det eneste styresystem på min MacBook Pro, nu vil jeg til at benytte OS X som eneste styresystem istedet.

Jeg har den originale installations cd med snow leopard, men jeg kan ikke få installeret OS X nogle steder, selv efter at have slettet windows fra computeren. Der er to muligheder for installation af OS X: "Bootcamp" med 320 GB ledigt, og "System Reserved" med 105 MB. der er selvfølgelig ikke plads på den lille , men den gider ikke at installere det på den med 320 GB på, som burde være den rigtige.

Hvad gør jeg her?
Avatar billede egonspock Seniormester
08. september 2013 - 19:21 #1
Har du reformatteret harddisken med de rigtige avancerede indstillinger: GUID-partitioneret. ?
Avatar billede Baltzerh Praktikant
08. september 2013 - 19:33 #2
Nej det har jeg ikke, det stod ikke i den guide jeg benyttede mig af. Er det avanceret, eller noget der er ligetil?
Avatar billede buttwipe Juniormester
08. september 2013 - 21:14 #3
Det lyder som om du oprettede en Boot Camp partition da du installerede Windows.
Dvs at OS X stadig ligger på en anden partition på disken.
Prøv at holde ALT tasten nede når du starter computeren og se om der ikke kommer en mulighed frem for at starte OS X.