Avatar billede fyggi Nybegynder
11. september 2013 - 17:33 Der er 2 kommentarer

WordPress nyt projekt hjælp

Hej
Jeg har et hurtigt spørgsmål.  Er det muligt at starte et nyt projekt eller hjemmeside i WordPress.  Uden at slette ens nuværende hjemmeside.
Jeg tinger på ligesom med Word eller andre programmer.
Jeg har fået en forespørgsel på en hjemmeside som jeg måske kunne lave.  Men jeg bruger jo mit eget domæne selv.  Så jeg ville helst ikke til at betale for et til domæne,  hvis min ide ikke dur.
Jeg håber jeg har gjort mig forståeligt
Avatar billede sinumsen Nybegynder
11. september 2013 - 19:37 #1
Du opretter bare en mappe på dit domænes webhotel og laver hele WP installationen der i. Kald den fx test eller navnet på det projekt du arbejder med.

Hvis du kun har en database til dit eget hotel, så har du under installationen af WP mulighed for at bruge din eksisterende database til projektet også, du giver det bare et ID og så vil du let kunne skille det ad hvis du fx logger ind med php myadmin for at slette det igen.

Håber du kan bruge det til noget  :)
Avatar billede lauge Nybegynder
12. september 2013 - 07:10 #2
Gør som sinumsen skriver. I din wp-config.php fil, skal du så ændre denne linje:
$table_prefix  = 'wp_';

til f.eks.
$table_prefix  = 'wp_2';

Og når du så tilgår www.dit-domain.dk/ny-wordpress/

Så vil du får installations siden så du kan angive ny administrator m.v..

Peter Lauge
WordPress-konsulent
www.pixelhuset.dk