Avatar billede jdjensen Juniormester
16. september 2013 - 01:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Woocommerce / Google Analytics ehandelssporing

Hej,

Jeg søger lidt hjælp fra én haj i Woocommerce til Wordpress. Jeg har opdaget at den Google Analytics e-handelssporingskode som Woocommerce injecter på min bekræftelsesside efter køb af et produkt har nogle fejl. Mere bestemt følgende:

- Ordre ID er ikke det samme i addTrans og addItem blokkene
- # foran Ordre ID'et under addTrans

Koden ser i korte træk således ud:

_gaq.push(['_addTrans',
    '#8648',                                // Order ID - påkrævet
    'Butik: Navn!',                            // affiliation or store name
    '125',                                // Totalomsætning - required
    '25.00',                                // Moms
    '0.00',                                // Fragt
    'sdf',                                    // By
    '',                                    // Stat
    'DK'                                    // Land
    ]);

_gaq.push(['_addItem',
    '4867',                                // Ordre ID - Skal være ens med addTrans
    '1791',                                // SKU/varenummer - påkrævet
    'Produktnavn',                            // Produktnavn
    '',                                    // Produktkategori
    '100.00',                                // Pris pr styk - påkrævet
    '1'                                    // Antal - påkrævet
    ]);

_gaq.push(['_trackTrans']);                    // Send transaktion

Spørgsmålet er, hvor og hvordan får jeg rettet så Ordre ID er ens i begge blokke da det ellers skaber fejl i registeringen inde i Google Analytics? Kan det løses blot ved at ændre noget i opsætningen inde i CMS'et eller skal der rodes i nogle kodefiler.

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede jdjensen Juniormester
01. oktober 2013 - 00:16 #1
Problem løst. Lukker.
Avatar billede lauge Nybegynder
16. december 2013 - 13:45 #2
Det er god skik at indsætte løsningen hvis du selv finder den :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2014 - 21:02 #3
Hey!

  Jeg kunne muligvis sidde med et lignende problem, så jeg kunne da også godt tænke mig at høre, hvad du fandt frem til?

De bedste hilsner