Avatar billede petersen Novice
10. oktober 2013 - 17:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slå opgavestyrrig til

Jeg kan ikke længere lave backup på min pc. Får at vide at opgavestyrring er slået fra, hvordan slår man det til?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2013 - 17:12 #1
Hvilken version af Windows?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2013 - 17:13 #2
kontrolpanel / administration / komponenttjenester
i venstre del klik på tjenester
i højre del find opgavestyring - starttype skal være 'automatisk'
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2013 - 17:18 #3
Tjek også at den er tjekket at i msconfig under tjenester. Der skal være flueben her.
Avatar billede petersen Novice
11. oktober 2013 - 10:16 #4
Jeg kører vista home. Når jeg åbner administration kan jeg ikke se noget der hedder komponenttjenester, men der er en der hedder opgavestyrring
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2013 - 13:06 #5
Er den sat til at køre automatisk?
Har du prøvet at gå i kør og skrive msconfig, og derefter gå i tjenester, og se om opgavestyreing er tjekket af der?
Avatar billede petersen Novice
11. oktober 2013 - 15:20 #6
kan stadig ikke finde punktet opgavestyrring. Heller ikke efter 220661 anvisningen
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2013 - 22:32 #7
Avatar billede petersen Novice
12. oktober 2013 - 09:26 #8
Det pixxel viser hvordan man planlægger i opgavestyrring, ikke hvordan man slår opgavestyrring til, sorry, men mangler stadig hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2013 - 16:09 #9
Skriv Tjenester i startmenu og se under opgavestyring om det køre, hvis ikke plejer der at være en mulighed for at aktivere det.
http://i.imgur.com/tFJXt0P.png
Avatar billede petersen Novice
13. oktober 2013 - 22:46 #10
Ja så kom jeg så langt, den er deaktiveret, jeg kan ikke aktivere den, der hvor jeg skal klikke , står i gråt og reagerer ikke.
Der er en sti til en eksekverbar fil, er det den vej jeg skal ?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2013 - 15:42 #11
Hvis der ikke er andre der har et forslag, til hvad der kan være galt, ville jeg tro at der er et harddisk problem.

Har du prøvet med Sfc/scannow
http://support.microsoft.com/kb/929833/da
og Check disk
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Check-your-hard-disk-for-errors
Avatar billede petersen Novice
14. oktober 2013 - 19:16 #12
Forstår det ikke, har blot brug for at aktivere ogavestyring, altså fremgangsmåden når det i gråt og ikke virker
Avatar billede petersen Novice
12. januar 2014 - 16:20 #13
lukket