Avatar billede bas Forsker
26. november 2013 - 21:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kør Win 7 64 bit som 32 bit?

Hej

Kan jeg få min Windows 7, 64 bit til at køre som 32 bit - uden at skulle køre noget virtuelt halløj?
Sagen er at jeg skal have en Citrix Access Gateway til at køre i Internet Explorer 11. Der er ikke problemer, når jeg gør det samme på en Windows 7, 32 bit - også i Internet Explorer 11.
I 64 bit versionen fryser IE 11 konsekvent, når jeg tilgår gatewayen. Såvidt jeg kan se er det IE 32 bit versionen jeg bruger.
Skal der ikke stå 64 bit i IE under Hjælp > Om, hvis det er 64 bit versionen?
Avatar billede Selas Nybegynder
26. november 2013 - 21:56 #1
Del af svaret:
Jo det lyder som 32-bit IE, da 64 bit versionen hedder Internet Explorer (64-bit) sidst jeg så den. Du kan være sikker ved at gå i job listen (ctrl+shift+esc) så er der en lille stjerne * ved 32-bit programmer og ingen ved rent 64 bit. :)

Hvilken version af Citrix Access Gateway kører du med?
Avatar billede bas Forsker
26. november 2013 - 22:13 #2
Du har ret, det er i virkeligheden IE 11 jeg vil høre, om jeg kan køre som 32 bit i Windows 7, 64 bit. Det ser ud til, at er IE 64 bit jeg har.
Jeg kan ikke se hvilken version af gatewayen det er.
Avatar billede Selas Nybegynder
26. november 2013 - 22:23 #3
Prøv at starte IE herfra:
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer

Det underlige er nu jeg elv kigger at i joblisten starter der både en 64 bit proces og en 32-bit lige meget om jeg bruger de eller den normale..
Avatar billede Selas Nybegynder
26. november 2013 - 22:29 #4
Når jeg kigger på deres download side, står der den driver man installere er version specifik, så er du sikker på det er den rigtige driver til 64 bit?

Det kan også være der er en nyere der virker bedre.

f.eks.
http://www.citrix.com/downloads/netscaler-gateway/plug-ins/access-gateway-plug-in-for-windows-version-v100-735002-enhancement.html
Avatar billede bas Forsker
26. november 2013 - 22:42 #5
Tak, jeg må lige få kigget på dit link.
Om ikke andet kan jeg få det til at virke i Firefox med en IE Tab tilføjelse.