Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
10. december 2013 - 13:18 Der er 1 løsning

Scheduleret Stored Procedure indsætter ikke alle records ved INSERT

Hej,

Jeg har en stored procedure som er sat til at køre hver 30 min. fra 08:00 til 23:00

Når jeg manuelt kører jobbet, så gemmer den alle data som den bør gøre, men når serveren afvikler jobbet så indsætter den langt fra alle records. Det er sporadisk den mangler at indsætte, det er ikke en samlet klump.

Er der nogen som har nogle idéer til hvad det kan være?

Se nedenstående script :
(Der hvor den hentes data fra : Select * from openquery(TELM98UCCX01, 'xxxx')  er en Informix Database som godt kan afvikles andre steder uden tab af data og jeg er derfor sikker på at alt data bliver hentet ud som det skal - men det fejler ved INSERT eller andet sted)

DECLARE @strCalldata TABLE (
    sessionid decimal(18,0),
    resourcelogin varchar(250),
    resourcename varchar(250),
    extension int,
    startdatetime datetime,
    ringstartdatetime datetime,
    enddatetime datetime,
    ringtime int,
    talktime int,
    holdtime int,
    worktime int,
    callhandled int,
    calldirection int,
    applicationID varchar(50),
    originalnumber varchar(250),
    enterednumber varchar(250),
    SkillID int,
    Skillname varchar(250))

INSERT INTO @strCalldata (sessionid, resourcelogin, resourcename, extension, startdatetime, ringstartdatetime, enddatetime, ringtime, talktime, holdtime, worktime, callhandled, calldirection, applicationID, originalnumber, enterednumber, SkillID, Skillname)

Select * from openquery(TELM98UCCX01, '

    SELECT ccd.sessionid, r.resourceloginID, r.resourceName, r.extension, ccd.startdatetime, acd.ringstartdatetime, ccd.enddatetime, acd.ringtime, acd.talktime, acd.holdtime, acd.worktime, ccd.contactDisposition, ccd.contactType, ccd.calledNumber,
        ccd.originatorDN, ccd.customVariable2, s.skillID, csq.CSQName
    FROM ContactCallDetail ccd
    LEFT JOIN    (SELECT acd.sessionid, acd.sessionSeqNum, acd.nodeID, acd.profileID, acd.resourceID, acd.startdatetime as ringstartdatetime, acd.enddatetime as ringenddatetime, acd.ringtime, acd.talktime, acd.holdtime, acd.worktime
                FROM AgentConnectionDetail acd
                JOIN    (SELECT acd.sessionid, acd.sessionSeqNum, MAX(acd.startdatetime) as startdatetime, MAX(acd.enddatetime) as enddatetime
                        FROM AgentConnectionDetail acd WHERE acd.startdatetime >= DATE(CURRENT) GROUP BY acd.sessionid, acd.sessionSeqNum) latest_acd
                        ON acd.sessionid = latest_acd.sessionid AND acd.startdatetime = latest_acd.startdatetime AND acd.enddatetime = latest_acd.enddatetime
                WHERE acd.startdatetime >= DATE(CURRENT)) acd
                ON acd.sessionID = ccd.sessionID AND acd.sessionSeqNum = ccd.sessionSeqNum AND acd.nodeID = ccd.nodeID AND acd.profileID = ccd.profileID
    LEFT JOIN Resource r ON r.resourceID = acd.resourceID
    JOIN ContactQueueDetail cqd ON cqd.sessionID = ccd.sessionID AND cqd.sessionSeqNum = ccd.sessionSeqNum AND cqd.nodeID = ccd.nodeID AND cqd.profileID = ccd.profileID
    LEFT JOIN ContactServiceQueue csq ON csq.RecordID = cqd.TargetID AND csq.profileID = cqd.profileID
        JOIN Skillgroup sg ON csq.skillGroupID = sg.skillGroupID AND csq.profileID = sg.profileID AND sg.SkillID > 0
        JOIN Skill s ON sg.skillID = s.skillID AND sg.profileID = s.profileID AND sg.SkillID > 0
    WHERE ccd.startdatetime >= DATE(CURRENT)
');

DECLARE @strDailyCalldata TABLE (
CallArrivalTime datetime,
CallRingingTime datetime,
CallAnswerTime datetime,
CallEndTime datetime,
AgentName nvarchar(50),
UserID Uniqueidentifier,
Router varchar(250),
SkillID int,
Skillname varchar(250),
CallResult varchar(250),
CallDirection int,
NumberOriginal varchar(250),
NumberEntered varchar(250),
NumberReference varchar(250),
CallNumberID bigint,
UpdateTime datetime,
Extension int)

INSERT INTO @strDailyCalldata (CallArrivalTime, CallRingingTime, CallAnswerTime, CallEndTime, AgentName, UserID, Router, SkillID, Skillname, CallResult, CallDirection, NumberOriginal, NumberEntered, NumberReference, CallNumberID, UpdateTime, Extension)

SELECT    DATEADD(HOUR, CONVERT(int, TELMORE_PhoneSystem.dbo.udf_dst_dates(a.startdatetime)), a.startdatetime) as CallArrivalTime,
        DATEADD(HOUR, CONVERT(int, TELMORE_PhoneSystem.dbo.udf_dst_dates(a.ringstartdatetime)), a.ringstartdatetime) as CallRingingTime,
        DATEADD(HOUR, CONVERT(int, TELMORE_PhoneSystem.dbo.udf_dst_dates(DATEADD(SECOND, a.ringtime, a.ringstartdatetime))), DATEADD(SECOND, a.ringtime, a.ringstartdatetime)) as CallAnswerTime,
        DATEADD(HOUR, CONVERT(int, TELMORE_PhoneSystem.dbo.udf_dst_dates(a.enddatetime)), a.enddatetime) as CallEndTime,
        LOWER(a.resourcelogin) as Agentname, up.UserID,
        CASE
            WHEN a.applicationID = '3200' OR a.applicationID = '7017' THEN 'Reception'
            WHEN a.applicationID = '3201' OR a.applicationID = '7100' THEN 'Kundeservice'
            WHEN a.applicationID = '3202' THEN 'Tyverispærring'
            WHEN a.applicationID = '8001' THEN 'Intern Viderestilling'
            ELSE 'Telmore' END as Router, -- Ukendt Router
            a.SkillID, a.Skillname,
        CASE WHEN a.callhandled = 1 THEN 'Abandoned' ELSE 'Answered' END as CallResult,
        CASE
            WHEN a.calldirection = 2 THEN 1 --Outbound
            WHEN a.calldirection = 5 THEN 5 --Inbound Transfer
            ELSE 0 END as CallDirection, --Inbound IVR
        CASE WHEN a.originalnumber = '' THEN '?' ELSE a.originalnumber END as NumberOriginal,
        CASE WHEN a.enterednumber = '' THEN '?' ELSE a.enterednumber END as NumberEntered,
        CASE
            WHEN a.originalnumber = '' AND a.enterednumber = '' THEN '?'
            WHEN a.originalnumber <> '' AND a.enterednumber = '' THEN a.originalnumber
            ELSE a.enterednumber END as NumberReference,
        CAST(a.sessionid as bigint) as CallNumberID, Getdate() as UpdateTime, a.extension
FROM @strCalldata a
    LEFT JOIN TELMORE_UserSetup.dbo.UserProfiles up ON LOWER(a.resourcelogin) = LOWER(up.Username)
ORDER BY a.startdatetime;

INSERT INTO TELMORE_PhoneSystem.dbo.PhoneSystem_CallData_Daily

SELECT * FROM @strDailyCalldata dc
WHERE dc.CallArrivalTime > (SELECT TOP 1 pcd.CallArrivalTime FROM TELMORE_PhoneSystem.dbo.PhoneSystem_CallData_Daily pcd ORDER BY pcd.CallArrivalTime DESC)

Som sagt så har jeg afviklet den manuelt og alt er som det skal vfære, men ved scheduleret job fejler den. Kan det være fordi der er flere job der bliver afviklet på samme tid?
Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
11. december 2013 - 11:09 #1
Har løst problemet ved at slette alt allerede indsat data og indsætte det hele igen fra ny