Avatar billede Loaduce Nybegynder
17. december 2013 - 13:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Genkendelse af rute i forbindelse med kørselsregnskab.

Hej eksperter,

Jeg sidder og prøver at optimere lidt på mit kørselsregnskab. Jeg har et system som fungere helt fint, det eneste problem er at jeg skal bruge en del tid sidst på måneden på at give ruterne løbenummer.

Et lille eksempel:

      A            B        C      D
1  Dato      Fra    Til  Løbenr.

2 02.12.13    a      b      1

3 03.12.13    a      c      1

4 04.12.13    c      d      1

5 05.12.13    a      b      2

Så det jeg søger er en funktion/makro, som selv kontrollere om der tideligere er kørt samme rute og derefter tildeler et korrekt lønenr.

Jeg håber min efterspørgsel giver lidt mening.

Mvh Jonas Madsen
Avatar billede sdh Mester
17. december 2013 - 13:50 #1
=TÆL.HVISER($B$2:B2;B2;$C$2:C2;C2)- kopier ned
Avatar billede Loaduce Nybegynder
18. december 2013 - 08:34 #2
#1

Tak for det hurtige svar, og det virker sgu ;) hvordan undgår jeg at den tæller eventuelt tomme celler og giver dem løbenr.?

på forhånd tak JOM
Avatar billede sdh Mester
18. december 2013 - 08:50 #3
=HVIS(OG(b2="";c2="");"";(TÆL.HVISER($B$2:B2;B2;$C$2:C2;C2))