Avatar billede uffesteenberg Novice
03. januar 2014 - 08:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra Win 8 til 8.1 - produktnøgleproblem

Min nye arbejds-pc har Win 8 præ-installeret. Ingen klistermærke med produktnøgle, men fandt den med programmet Magical Jelly Bean Keyfinder. Aktiverer uden problem.

Men når jeg har opdateret til Win 8.1 (og lagt Classic Shell ind) er der en eller anden tile på skrivebordet, hvor man kan tilføje ting til Windows. Den beder om produktnøglen og vil så ikke godkende den nøgle jeg har!

Nogen der har en løsning?

-Og er der i øvrigt et sted man kan downloade en installer til Win 8.1? Har dårligt net derhjemme, så vil gerne downloade den på arbejdet og tage den med hjem på et usb-stik og installere i ro og mag derhjemme..
Avatar billede poko1 Ekspert
03. januar 2014 - 09:46 #1
ej hvilken Pc blev det til?
Start med at højre klikke på computer tryk på egenskaber og se om den er korrekt registreret?
her kan du se hvordan du får Win 8 til at køre som Win 7.
http://gratisupload.dk/vis/705880
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. januar 2014 - 09:52 #2
Har efterhånden konstateret at det er normalt.. Win 8.1 skal åbenbart ikke ses som en opdatering eller Service Pack men et separat OS. Men det skulle vist kunne lade sig gøre ad omveje at installere 8.1 og stadig aktivere med den gamle nøgle:

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57608376-285/how-to-download-the-official-microsoft-windows-8.1-iso/

http://www.askvg.com/fix-windows-8-genuine-product-key-doesnt-work-for-windows-8-1-clean-installation/

Vender tilbage når/ hvis jeg får succes med det...
Avatar billede jenscarlo Juniormester
07. januar 2014 - 20:08 #3
Det er ikke normalt,jeg har opgraderet 4 computere 2 bærbare og 2 stationære ,og jeg har ikke skulle aktivere eller genaktivere på nogen af dem,alle dem jeg kender der også har opgraderet har heller ikke haft problemer,så det er ikke normalt at du skal aktivere,prøv at ringe til Microsoft for der er noget galt et eller andet sted.
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. februar 2014 - 22:36 #4
Jenscarlo...tak for inputtet. Jeg prøver på min egen pc og ser om det fungerer.

Læg gerne svar :-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. maj 2014 - 21:32 #5
Lukker :-)
Avatar billede joyal Praktikant
02. april 2018 - 23:08 #6
If you have installed a non activated version of Windows 8 then here I will let you go through the process how to activate windows 8 using 100 % working windows 8 product key or serial key. You can only avail full features of Windows 8 after activation of your version of windows. If someone needs windows 8 key can go link
https://win8basictips.blogspot.in/  to get it. My windows work great after I used the key from it.