07. januar 2014 - 16:36
Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Excel 2010 CSVfil hvor kun noget af data skal bruges
Hejsa Jeg har en CSV fil med email, navn, og en hel masse andre data hen. Jeg skal bruge email og navn - helst i 2 kolonner. Kan man det?
Annonceindlæg tema
Forsvar & beredskab
Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.
07. januar 2014 - 16:47
#1
Ja, i import-hjælpen i Excel kan du definere, hvilke kolonner du vil have med. Kan du vise lidt af csv-filen her, eller opbygningen.
07. januar 2014 - 16:52
#2
Email,Navn,MEMBER_RATING,OPTIN_TIME,OPTIN_IP,CONFIRM_TIME,CONFIRM_IP,LATITUDE,LONGITUDE,GMTOFF,DSTOFF,TIMEZONE,CC,REGION,LAST_CHANGED,LEID,EUID Hele strengen er i kolonne A - jeg vil gerne have email og navn overført til 2 separate kolonner. Hjælper det?
07. januar 2014 - 17:07
#3
kolonne B: =venstre(a1;find(",") og kolonne C: =midt(a1;søg komme - start søgningen ved 1. komma) Rod lidt med det, har ikke lige tid, men det er princippet...
07. januar 2014 - 17:12
#4
Marker kolonne A, vælg tekst til kolonner i Data, og marker for at det er adskilt af komma, så får du en kolonne Det kunne være løsningen Så kan du slette de kolonner du ikke skal bruge bagefter, evt. efter at have kopieret det oprindelige ark, for at bevare evt. data
08. januar 2014 - 16:06
#5
Tak p5 - det virkede fortrinligt:) Smider du et svar?
08. januar 2014 - 16:22
#6
et svar - god aften
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.