Avatar billede kingjean Juniormester
12. januar 2014 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort-driver forhindrer Windows i at starte

Hej med Jer!

Windows 7 nyinstalleret.  Windows finder selv driveren til Nvidia GeForce GT240 ved første opstart - og installerer. Efter genstart kommer kun wallpaperet frem og intet andet, uanset hvor længe Windows loader.

Hvis jeg går i fejlsikret tilstand og deaktiverer, eller fjerner driveren, så starter Windows helt normalt og hurtigt op.

Jeg har prøvet at downloade driveren direkte ved Nvidia og installeret den manuelt, men uden det gjorde en forskel.

Nogle idéer?

Mvh Jean.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 13:39 #1
Er du sikker på at din Windows er 100% opdateret med alle drivere?
Prøv at tjekke om der skulle være nyere versioner til chipsæt lan lyd mm på producentens hjemmeside.
Tjek evt også om opløsningen står korrekt så den passer til din skærm.
Avatar billede kingjean Juniormester
12. januar 2014 - 14:43 #2
Det er ikke opløsningen... og baggrunden kommer korrekt frem, men alt andet bliver ikke loadet.
Med det samme jeg deaktiverer driveren i fejlsikret tilstand, så kører alt normalt.

Så nu opdaterer jeg alt andet og ser om det gør en forskel.
Avatar billede kingjean Juniormester
13. januar 2014 - 20:04 #3
Det er pinligt!!

Min lillebror havde tilsluttet sit TV via HDMI og det var hoved-skærm...  :)

Det var årsagen - beklager!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 20:47 #4
Ja sådan kan det gå :-)
Avatar billede kingjean Juniormester
14. januar 2014 - 17:13 #5
Lukker spørgsmålet.