Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
25. januar 2014 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Asus rt-ac66u som accesspoint ?

Hej,

Jeg har bredbånd med Yousee, Netgear Wireless cable voice gateway CG3700EMR, som får net via coax.

Jeg er lige flyttet i et stort hus, og mangler net på wifi i den anden ende af huset.

Jeg har købet en Asus rt-ac66u, som jeg ønsker som accesspoint halvvejs i huset.

Kan dette gøres så Asus kører uden netværkstik fra Netgear, eller skal der kables?

På forhånd tak,

Mvh Rasmus.
Avatar billede 383ci Nybegynder
25. januar 2014 - 22:34 #1
Det var sateme en ordentlig basse for at udvide netværket, men bevars.
Jeg køre med en sådan, dog med DDWRT sw men princippet må være det samme, nemlig at du skal kigge på opsætningen af det trådløse og få det til at være extender og slå dhcp fra i 66Uèren
Sætter du kabel imellem slår du dhcp fra også og kabel fra lan til lan. Kald det trådløse net det samme, men på forskellige kanal. Så skifter enhederne selv.
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
26. januar 2014 - 09:03 #2
Ja det ved jeg, men troede faktisk at den kunne give bedre net i den anden ende af huset, havde læst rigtig gode anmeldelser om dens rækkevidde(2.4). Men får dårlig/rimelig signal dernede(ca. 30-40 m), når den står samme sted som Netgear. Men nu har jeg den, så bruger jeg den også, den kan jo også tilsluttes HD, giver god mening.

Jeg vil helst hvis det kan køre helt trådløst, så slipper jeg for at skulle på loftet og trække netværkskabel. :-)

Jeg må ind i konfig på den igen, og så slå dhcp fra, og se om den kan køre som extender. Jeg kigger også på kanaler og SSID.

Vender stærkt tilbage senere :-)

/RJM.
Avatar billede 383ci Nybegynder
27. januar 2014 - 00:17 #3
Ellers kan du jo hælde DDWRT på den og fyre op for sendestyrken på den. SDr er 71mW men den kan trække op til 250mW men så bliver den varm. Det spiller maks. Min har aldrig kørt med StockFirmware, men er heller ikke skruet op i styrke. Her rækker den fint
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
27. januar 2014 - 11:53 #4
DDWRT er det ikke primært hvis man vil kunne tilgå router udefra en anden computer, lader til man også har andre muligheder? Hvad kan man ellers med DDWRT?

Har du tilsluttet en HD til din Asus, tror jeg vil tilslutte min HD, og så lave et hjemmenetværk. :-)

Jeg har i dag forsøgt forskellige tiltag for at gøre Rt-ac66u til AP, både med kanaler og SSID og sat den til AP funktion. Men intet virkede, og til sidst fik jeg fat i en fra Asus support, som oplyste, at den ikke kan forstærke signal som AP trådløst. Jeg har derfor lige købt et 30 m netværkskabel, så må jeg en tur på loftet, og sætte den til kabel i den anden ende af huset.

Men tak for dine indput, glæder mig til at få den rigtig op at køre, lader til den har mange muligheder.

/Rjm.
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
29. januar 2014 - 11:54 #5
Hvis du giver mig et svar, så smide jeg nogle point efter dig. :-) som tak for din hjælp....

Jeg fik trukket et kabel på loftet i går, og nu kører den som AP. Det fungerer super.

Mvh.
RJM.
Avatar billede 383ci Nybegynder
30. januar 2014 - 23:41 #6
OK, bare det virker.
Jeg har faktisk ikke kørt med stock firmware på mine routere i mange år, så jeg ved ikke hvor stor forskellen er.
Med DDWRT kan "man" skrue op og net for sendestyrken, og igen uden at have kørt med org. firmware skulle muligheder og funktioner være langt flere, lige som stabiliteten skulle bedre. Jeg har oppetider på en fiberlinje der måles i år.
Når det så er sagt er det aldrig lykkes mig at få VPN til at køre på den :(