Avatar billede rytme1807 Nybegynder
01. februar 2014 - 08:29 Der er 3 kommentarer

Specielt opslag

Hej.

Mangler hjælp til flg. problem.

Kolonne E indeholder ca 40000 records med forskellige navne, rigtig mange er de samme.

Kolonne C indeholder datoer.
Kolonne D indeholder tidspunkt.
I kolonne A vil jeg gerne have, ud fra kriterier som dato og tidspunkt, navnene fra fra Kolonne E, hvor kriterierne passer. Vil dog kun have et af hvert navn, og helst sorteret.

Her et lille eksempel.

Hvis datoen er 01-01-2014, og tidspunkt er større end 06:00:00 og mindre end 14:30:00, skal jeg bruge navn fra Kolonne E og det skal stå i A1.
Samme skal ske i A2 til A40, men uden at der kommer dubletter.

Samtidig, har jeg en række navne i en Kolonne K som den ikke skal tage med. Dvs endnu et kriterie.

Håber spørgsmålet er til at forstå, og at der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
01. februar 2014 - 13:37 #1
En formel + en filter kan måske gøre det.

i A1:
=HVIS(OG(C1=DATO(2014;1;1);D2>=TIME(6;0;0);D2<=TIME(14;0;0));E1;"")
Kopier dernæst formlen til de andre celler i A.
Lav et filter (Data/Filter.../Avanceret filter), med A:E som område og A:A som kriterium, sæt kryds i kun unikke poster.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
01. februar 2014 - 13:38 #2
... sidste TIME(14;0;0) er forkert, skal være TIME(14;30;0))
Avatar billede rytme1807 Nybegynder
07. februar 2014 - 16:43 #3
Hejsa

Det er mig desværre ikke muligt at bruge et filter på den måde.
Kan ikke begynde at sortere i selve arket.