Avatar billede doomhawk Nybegynder
13. februar 2014 - 18:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en website som f.eks gamerankings,com eller testfreaks.com?

Altså, jeg er total novice ud i at lave websites men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der kan pege mig i en rigtig retning til hvordan det er muligt at lave en website som f.eks gamerankings.com eller testfreaks.com? Altså en website hvor man samler reviews fra en hel masse andre websites? Hvordan ville nogle af jer gå til den opgave?

På forhånd tak
Avatar billede repox Seniormester
13. februar 2014 - 19:16 #1
Som udvikler, virker opgaven ikke synderligt kompliceret. Der skal dog lægges en del timer i udviklingen og i koordinering af at indhente samarbejdsaftaler på de forskellige sites man ville hente reviews fra.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
13. februar 2014 - 19:34 #2
Tak for feedback.

Har du nogle forslag til hvilken viden jeg skal tilegne mig for i første omgang at lave en sådan site? Kan jeg bare kaste mig ud i det med et af de mange programmer som kan lave websites? F.eks WebEasy Professional 10? Eller skal jeg have noget meget mere basal viden på plads? Jeg har stort set ingen erfaring på området.
Avatar billede repox Seniormester
13. februar 2014 - 20:05 #3
Du skal have mere basal viden på plads.
Du kommer ikke langt med hjemmesideprogrammer, medmindre du vil sidde og gøre alt manuelt.

Det smarte ved de sites du nævner, er jo netop at de henter al data automatisk, gengiver dem korrekt på deres site og har lavet en masse funktionalitet som gør at de besøgende kan interagere med sitets indhold.
Hvis du selv skal designe siden, skal du selvfølgelig sætte dig ind i PhotoShop eller et lignende produkt.
Det vil kræve at du sætter dig ind i programmerings og script sprog som HTML, CSS, JavaScript til klientdelen og PHP/.NET, SQL eller NoSQl databaser.
Du skal tilegne dig viden om cronjobs, cURL, webservices og API'er.

Og så kan du måske komme i gang med at lave siden...
Avatar billede doomhawk Nybegynder
13. februar 2014 - 20:25 #4
Det er ikke sådan lige kan jeg godt se. Men nu ved jeg ihvertfald hvad der skal til og det var også derfor jeg oprettede spørgsmålet.

Mange tak for hjælpen. Hvis du ligger et svar så får du pointene.
Avatar billede repox Seniormester
17. februar 2014 - 11:01 #5
Det vil typisk ikke være et projekt man gennemfører alene; der er mange kompetencer som skal besiddes og derfor er det rart at være flere om det.