Avatar billede gree Nybegynder
20. februar 2014 - 18:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Papir?

Jeg har tænkt over om man kan bruge dette specielle foto-papir til Inkjet i en laser printer.

Jeg vil gerne høre fra folk som har prøvet det.

jeg så på en skole, at man ikke kan bruge transperent papir fra en ink til en laser og at papir til at kopiere på tøj, heller ikke er godt at bruge fra ink i en laser.

Derfor spørger jeg, vil ink-foto-papiret også sætte sig i fuseren på en laser-printer?
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. februar 2014 - 21:28 #1
hvis det kun er papir så nej det burde ikke sætte sig fast, men det kan indeholde støv der over tid kan nedsætte levetiden for delene i din laser printer
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2014 - 21:50 #2
lad være - det er en forkert papirtype, og du får intet ud af den dyrere kvalitet.
ink-jet er små dråber maling, der skal opsuges og tørre på papiret (en åben fiber-struktur), mens laser sender farve, der skal brændes/varmes fast på overfalden.
Avatar billede gree Nybegynder
20. februar 2014 - 21:57 #3
Først vil jeg sige, jo man får et bedre billede med fotopapir.

Jeg tænkte også på Glossy og foto papir.

Og igen, jeg ønsker at høre fra nogen der har prøvet det. Ikke nogen som kun udtaler sig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2014 - 09:16 #5
Lige hvad jeg ville have svaret - lad være, hvis det ikke er absolut "råt" papir. Så ødelægger du mest sandsynligt laserprinteren.

Men husk at man kan købe fotopapir til laserprintere... - det kan bare være svært at finde, og jeg kender egentlig ingen der har forsøgt sig med det... - måske fordi en laserprinter i grunden ikke egner sig til at lave fotos (de bliver for "skarpe").