Avatar billede kingjean Juniormester
27. februar 2014 - 17:39 Der er 7 kommentarer

Gå fra Windows8 til Windows7

Hej!

Det drejer sig om en Packard Bell med Windows 8.
Selv efter en formatering kører Windows8 halvskidt til skidt.

Nu vil jeg så gerne have den lavet om til Windows7.

Desværre er harddisken ReFS og jeg kan derfor ikke installere Windows7.

Hvordan får jeg disken formateret til NTFS - jeg kan ikke gøre det med den originale Windows7-DVD - den skriver bare at Windws7 ikke kan køre på styresystemet?

Håber en kan hjælpe.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2014 - 15:36 #1
Er det ikke fordi din HD kører GPT?
Avatar billede kingjean Juniormester
28. februar 2014 - 16:10 #2
Det er en Packard Bell EN LE11BZ.

Er det muligt at slå det (GTP) fra, så jeg kan installere Windows7?
Avatar billede kingjean Juniormester
28. februar 2014 - 16:20 #3
Det er sgu' underligt.
Først ville den godt boote op på Windows7-DVD'en.  Det vil den så ikke mere... PC'en dør bare under boot.

Før skrev den at systemet var ReFS, men kigger jeg under "Diskhåndtering" i Windows 8 - står der NTFS ud for både systemdrev C og drev D...  :-(

Det er pænt træls, man ikke bare kan smide en Windows7-DVD i og så lave nye partitioner. Det burde ikke være så svært Micosoft.

Windows8 kører virkeligt dårligt på maskinen. Selv efter formatering, så går der måske 15-20 sekunder efter skrivebordet kommer frem.. får man kan bruge den, og generelt kører maskinen langsomt og svarer langsomt.  PC'en er blevet testet igennem hos Acer, og ingen fejl fundet...

Håber en kan hjælpe med en måde at få Windows 7 på maskinen, ellers må jeg jo købe en ny harddisk og sætte i... så burde det vel køre?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2014 - 16:36 #4
Hvis din disk er GPT skal du fra BOOT menuen vælige Uefi muligheden. Denne skal bruges hvis du under valg af disk får en advarsels trekant med beskeden om at du ikke kan installere på denne disk!
http://gratisupload.dk/vis_billede/708035/
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2014 - 16:38 #5
Ps. GPT er også NTFS du skal højre klikke ude i ruden til venstre hvor der står Disk0
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2014 - 16:47 #6
Avatar billede kingjean Juniormester
02. marts 2014 - 22:05 #7
Nåh, min onkel har valgt at beholde Windows 8... så må vi se hvor længe han lever med den er nyinstalleret med Windows 8, ellers må jeg prøve det du foreslår.

Tak for dine svar.